پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تصاویر/ دیدار جمعی از مسئولان و مدیران نظام با رهبر معظم انقلاب

حوزه/ چشم انداز برترین اخبار ایران و جهان در ۲۴ ساعت گذشته، با گزینش اهمّ رویدادهای سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی در بسته‌ی خبری صبحگاهی تقدیم حضور کاربران محترم «خبرگزاری حوزه» می‌گردد،انتظار داریم با ارائه نظرات ارزشمند شما فرهیختگان گرامی، پویش روزافزون آن را شاهد باشیم.

رهبر انقلاب،حرمت امنیتی را صادر کرد

حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار جمعی از مسئولان و مدیران نظام با تبریک اعیاد و ماه رجب، در بخشی از سخنانشان با تأکید بر لزوم ساماندهی فضای کسب و کار به‌عنوان زیربنای اقتصاد کشور، افزودند: انجام این کار جزو وظایف ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی است و آن ستاد نیز پیگیر حل مشکلات است اما باید کار با نیرو و انگیزه جوانانه دنبال و پیگیری شود. ایشان همچنین با ابراز خرسندی از تبدیل شدن مطالبه ایجاد پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی داخلی به مطالبه‌ای عمومی، گفتند: مسئولان باید امنیت و حریم داخلی مردم و کشور را حفظ کنند. تعرض به امنیت و حریم داخلی مردم «حرام شرعی» است و نباید انجام شود.رهبر انقلاب اسلامی افزودند: متصدیان کار در دستگاههای دولتی و قضایی مراقبت کنند تا حریم داخلی زندگی مردم و اسرار آنها محفوظ بماند.

 

زنگ خطر مخدرهای نوظهور برای دانش‌آموزان،به صدا درآمد

سرگروه روان‌شناسی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش با اشاره به زنگ خطر تهدید مخدرهای نوظهور برای دانش‌آموزان گفت: آسیب‌هایی مانند انواع اختلال‌های رفتاری و خلقی از جمله افسردگی، اضطراب، ناامیدی و گرایش به مصرف مواد بین دانش‌آموزان مشاهده می‌شود.گفته می‌شود آسیب‌های اجتماعی میان دانش‌آموزان رو به افزایش است و این مسئله از سوی مسئولان این وزارتخانه نیز مورد تأیید است اما تا به امروز آمار و ارقام کمّی در این باره ارایه نشده است.سال گذشته بود که عباسعلی باقری مدیرکل آموزش‌ و پرورش شهر تهران در شورای شهر از آمار کمّی در این رابطه پرده برداشت و گفت: "در حال حاضر رفتار پرخطر میان پسران ما در مقطع متوسطه اول 19.7 درصد است. خشم بالا میان دخترهای ما 19.6 درصد است که این ارقام نشان می‌دهد وضعیت خوبی وجود ندارد. بسیاری از کارشناسان معتقدند آسیب‌های اجتماعی تهدیدی در کمین دانش‌آموزان است و در شرایطی که دانش‌آموزان دوره متوسطه دوم با انواع مختلف آسیب‌های اجتماعی و بحرانهای رفتاری مواجهند در این دوره مشاور در مدارس وجود ندارد و مشاوران برای اجرای هدایت تحصیلی در پایه نهم به دوره متوسطه اول منتقل شده‌اند.

 

شهرداری هم به جرگه حامیان پیوست

شهردار تهران گفت: دو هزار و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس جدید وارد ناوگان حمل و نقل شهر تهران می شود که این رقم نسبت به شش هزار و ۵۰۰ دستگاه اتوبوسی که هم اکنون در اختیار داریم، رقم قابل توجهی است. نجفی اقدامات صورت گرفته برای گسترش ناوگان اتوبوسرانی در پایتخت را نیز تشریح و تصریح کرد: با استفاده از طرحی که دولت تحت عنوان نوسازی ناوگان حمل و نقل کشور دارد، می توانیم هزار دستگاه اتوبوس جدید را در اختیار بخش خصوصی قرار دهیم و علاوه بر این، مبلغ ۱۸۰ میلیارد تومان در بودجه سال ۹۷ پیش بینی شده است که در اختیار بانک ها بگذاریم و بانک ها به بخش خصوصی برای خرید اتوبوس های نو تسهیلات ارائه دهند. وی تاکید کرد: در مجموع خدماتی که انجام می شود، نسبت به نیازهای شهر تهران کافی نیست و مهم ترین مسئله ما تقویت ناوگان اتوبوسرانی است که آن هم نیاز به بودجه دارد.

 

بدهی منطقه ای به طیقه سی ام رسید

شهردار منطقه ۲۲ تهران گفت:۵۰۰ میلیارد تومان بدهی در منطقه ۲۲ داریم ولی به این معنی نیست که پروژه جدید دیگری قرار نیست اجرا شود لزومی ندارد وابسته به بودجه های شهرداری باشیم.علی نوذرپور با اشاره به اینکه منطقه ۲۲ کارکرد تفرجی، فراغتی و تفریحی داشته اما این نقش و کارکرد به مرور کمتر مورد توجه قرار گرفته است گفت: در طرح جامع تهران قرار بود ۳۵۰ هزار نفر نهایتا در منطقه ساکن شوند اما تغییراتی در طرح تفصیلی به وجود آمد و ظرفیت به ۵۰۰ هزار نفر افزایش پیدا کرد. در حال حاضر ظرفیت ۵۰۰ هزار نفری نیز تکمیل شده است.وی با اشاره به نیاز منطقه به ۷۰ مدرسه جدید اظهار کرد: دو هزار متر زمین رایگان برای ساخت به آموزش و پرورش دادیم همچنین قرار است در هر مجتمعی که ساخته می شود میزان سرانه مورد نیاز اعم از فضای سبز، تجاری و آموزشی و ... محاسبه شود و بعد به آنها پایان کار داده شود. وی گفت: ۲۰ هزار اصله درخت در پارک چیتگر کاشتیم همچنین یک میلیارد تومان به حساب آب و فاضلاب برای آبگیری رودخانه چیتگر واریز کردیم، آب دریاچه چیتگر از رودخانه کن تامین می شود. شهردار منطقه ۲۲ ادامه داد: برای ما اهمیتی ندارد که چه کسی در منطقه ۲۲ ساختمان می سازد، حضور سرمایه گذاران برای ما در منطقه ارزشمند است و ما از این موقع کمال استفاده را می کنیم.

 

دولت،چتر اوتیسم را باز کرد

رئیس گروه مراکز روزانه توانبخشی سازمان بهزیستی کشور از راه اندازی مراکز مراقبت شبانه روزی موقت کودکان مبتلا به اوتیسم در سال جاری خبر داد و گفت: این مراکز سال گذشته در دو استان گیلان و خراسان رضوی راه اندازی شده بود و حال امسال در سراسر کشور عملیاتی می شود.مریم پورسید افزود: هدف از راه اندازی این مراکز این است که خانواده ها دارای کودکان مبتلا به اوتیسم بتوانند اوقاتی از سال بطور مثال 15روز تا یک ماه، کودک را به این مراکز بسپارند تا بتوانند استراحت کنند یا مسافرت بروند.وی اضافه کرد: هم اکنون 74 مرکز روزانه کودکان اوتیسم داریم. به گفته وی با توجه به اجرای برنامه های پایلوت غربالگری اوتیسم در سال های گذشته، انتظار است یک درصد جمعیت یعنی حدود 700 هزار نفر در کشور مبتلا به طیف خفیف تا شدید اوتیسم باشند.براساس آمار ارائه شده از سوی انجمن اوتیسم ایران به ازای هر 65 تولد در کشورهای توسعه یافته، یک کودک با اختلال اوتیسم متولد می شود که این نسبت در ایران یک کودک دارای اختلال اوتیسم به ازای هر 150 تولد است.

 

سپاه،یاوه گویی های هوایی را پاسخ داد

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) گفت: در روزهای گذشته یاوه گویی ‌هایی از برخی از رسانه‌های دشمنان در خصوص پرواز هواپیماهایی در کشور شنیده شد که ارزش پاسخگویی نداشت. امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی افزود: همین جا می ‌گویم که اگر کشوری حماقتی انجام دهد و هواپیمایش نزدیک شود قطعا نخستین خط مقدم که پدافند هوایی است پاسخ کوبنده می ‌دهد و این یاوه گویی‌ها جایی جز همان رسانه‌های شیطان صفت و متوهم ندارد.وی گفت:در سال جدید وقتی نگاهی به گذشته می‌کنیم مشاهده می‌کنیم اقدامات بسیار خوبی به دست کارکنان پدافند هوایی در سراسر کشور انجام شده است. وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در آغاز سال اظهار داشت: چندین سال است که ما دستور توجه به امور اقتصادی و توجه به تولیدات درون زا را از سوی رهبری دریافت می‌کنیم و همه ما موظف و مکلفیم با کار و تلاش مجاهدانه صرفه و صلاح اقتصادی را برای کشور و سازمانی که در آن انجام وظیفه می‌کنیم فراهم کنیم.

 

 

تندگویان،درب بانکی را برای ازدواج بست

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان از وجود حدود ۱۵۰ هزار متقاضی دریافت وام ازدواج که تا سال گذشته درخواستشان را در سامانه ثبت کرده اما هنوز وام خود را دریافت نکرده‌اند، خبر داد. محمد مهدی تندگویان با اشاره به آغاز فرایند پرداخت وام ازدواج در سال ۹۷ همزمان با ابلاغ بانک مرکزی گفت: متقاضیان دریافت وام ازدواج لازم نیست به بانک مراجعه کنند بلکه می‌بایست ابتدا درخواستشان را در سامانه‌  https://ve.cbi.ir که به این منظور طراحی شده‌است، ثبت کرده و پس از دریافت کد پیگیری برای تشکیل پرونده به بانک مراجعه کنند. به گفته وی، سامانه ثبت درخواست وام ازدواج، از طریق ارسال این پیامک نزدیک‌ترین شعبه بانکی که امکان پرداخت وام به متقاضیان را دارد، برای مراجعه حضوری آنها مشخص خواهد کرد.سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه تا پایان فروردین کار اداری وام ازدواج به طول می انجامد، گفت: کار اداری اجرای این قانون زمان می برد، اما هر نهادی به سهم خود طبق قانون مکلف به اجرای آن است.

 

پستچی ناراضی با ۴۰۰ کیلو نامه توزیع نشده بازداشت شد

پلیس ایتالیا یک مرد پستچی را که حدود نیم تن نامه‌ توزیع نشده در خانه‌اش تلنبار کرده بود، بازداشت کرد.این مرد ۳۳ ساله به پلیس گفته بود که در مدت سه سال و در اعتراض به حقوق اندکش هیچ نامه‌ای را به صاحبانش تحویل نداده است. وی سال گذشته از اداره پست بیرون آمد.نامه‌های تلنبار شده بعد از اینکه پلیس خانه این فرد در شمال شهر "تورین" را تفتیش کرد کشف شدند.پلیس در حین گشت زنی‌های روزانه بعد از اینکه در خودروی فرد مظنون یک چاقوی تاشوی ۲۰ سانتی متری و حدود ۷۰ نامه را مشاهده کرد به وی مظنون شد و سپس اقدام به جست و جوی خانه این پستچی کرد تا اینکه ۴۰ بسته نامه توزیع نشده شامل نامه‌های بانک، صورتحساب‌های مالی و سایر نامه‌های شخصی را پیدا کرد. وزن این نامه‌ها حدود ۴۰۰ کیلوگرم بود.این مرد بعد از بازداشت به پلیس گفت از آنجاکه حقوق کافی دریافت نمی‌کرد کارش را ترک کرده است. این پستچی با اتهام‌های دزدی، کوتاهی در انجام وظیفه و نگهداشتن سلاح روبرو است.به گزارش یورونیوز، در سال جاری میلادی این دومین بار است که پلیس ایتالیا با انبوهی از نامه‌های توزیع نشده در خانه دو پستچی روبرو شده است. در اواخر ژانویه سال جاری پلیس این کشور یک پستچی را پس از آنکه صدها کیلوگرم نامه و بسته پستی در گاراژ منزلش یافت، به اتهام خیانت در امانت دستگیر کرد.

 

رابطه مخفی خون و سقط،کشف شد

نتایج تازه‌ترین بررسی‌ها نشان داده است، زنانی که در دوران قبل بارداری دچار فشار خون بالااند، مستعد سقط جنین هستند. محققان می‌گویند: داشتن فشار خون بالا در زنان قبل از اینکه باردار شوند، خطر بروز سقط جنین را تقریبا 20٪ افزایش می‌دهد.«کری نابلز»، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می‌گوید: «افزایش فشار خون در بین افراد بزرگسال با افزایش خطر بیماری قلبی در سنین بالاتر مرتبط است و این مطالعه نشان می‌دهد که ممکن است بر سلامت باروری هم تاثیر داشته باشد». کشورهایی با جمعیت بالا از جمله چین، هند، ایالات متحده، روسیه و اندونزی دارای بیشترین میزان ابتلا به فشار خون بالا بین سایر کشورها هستند.بر اساس آمارها، بیش از سه و نیم میلیارد از جمعیت مردم جهان در آستانه فشار خون بالا قرار دارند و در حدود 870 میلیون انسان در سراسر جهان دارای بیماری فشار خون بالا هستند. سقط جنین شامل 15 تا 20 درصد حاملگی‌ها در ایالات متحده می‌شود و مهم‌ترین عامل آن نیز فشارخون بالا است.

 

بالاخره،رم امانت تاریخی را برگرداند

ژنرال 'فابریتسیو پارولی'، فرمانده نیروی حراست از میراث فرهنگی، این سنگ قبر باستانی را طی مراسمی به جهانبخش مظفری سفیر جمهوری اسلامی ایران در ایتالیا تحویل داد.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در ایتالیا پس از تحویل این لوح سنگی، اظهار داشت: همکاری های خوب و سازنده ای در همه زمینه ها با ایتالیا داریم. همچنین رابطه بسیار خوب و صمیمانه ای نیز با پلیس این کشور به ویژه با بخش مربوط به کشف آثار تاریخی و حراست از میراث فرهنگی ایتالیا داریم. به گزارش نیروی کارابینیری، این سنگ قبر از سوی خلافکارانی که می خواستند از دستگیری بگریزند، در نزدیکی گورستان شهر فرنتینو در مرکز ایتالیا رها شده بود و در سال 2015 از سوی نیروی های کارابینیری پیدا شد. پس از انجام بررسی های کارشناسانه مشخص شد که منشاء آن جمهوری اسلامی ایران است. بررسی سنگ قبر مکشوفه همچنین مشخص کرد که بر روی آن وفات نامه ای به زبان فارسی و به خط ' نستعلیق' حکاکی شده که شامل ابیات شعر و همچنین مشخصات متوفی است.پلیس ایتالیا در مرداد ماه سال 1394 نیز 30 قطعه از اشیا و آثار فرهنگی ایرانی را که متعلق به دوران قبل و پس از اسلام است و به طورغیر قانونی از کشورمان خارج شده بود، تحویل سفارت ایران در رم داد.

 

پای یونسکو هم به زیارت اربعین باز شد

آستان مقدس امام حسین(علیه السلام) در کربلا از اتخاذ تدابیر جدید برای ثبت «زیارت اربعین» در فهرست میراث جهانی یونسکو خبر داد. «عبدالامیر القریشی» مدیر مرکز مطالعات و تحقیقات آستان مقدس حسینی(علیه السلام) در کربلا، گفت: پرونده ثبت زیارت اربعین به یونسکو تحویل داده شده است تا در بخش میراث فرهنگی جهانی غیرمادی درج شود.القریشی افزود: این مرکز با همکاری وزارت فرهنگ پرونده مهمانوازی و خدمات در مراسم اربعین حسینی را به پایان رساندند و این اقدام با خواسته های سازمان جهانی یونسکو وکمیته میراث فرهنگی غیرمادی متناسب است. وی تاکید کرد: این پرونده به مرحله بررسی و بحث و ارایه به متخصصان و کارشناسان در کمیته های تخصصی میراث فرهنگی این سازمان بین المللی داده خواهد شد.وی همچنین از دبیرخانه آستان مقدس امام حسین(علیه السلام) برای حمایت و پشتیبانی به منظور به پایان رساندن این پرونده و تحویل آن به یونسکو قدردانی کرد.

 

پست بانک،چک IT را امضا کرد

مدیرعامل پست بانک ایران گفت: بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات‌ به فعالان اشتغال‌زایی در حوزه‌های IT و ICT پرداخت شد.خسرو فرحی با اشاره به راه‌اندازی سرویس حوالجات الکترونیک بین‌المللی خرد (IFS) با همکاری اتحادیه جهانی پست (UPU) برای انجام حوالجات دو طرفه بین کشورهای عضو این اتحادیه اظهار کرد: ایجاد روابط کارگزاری با بیش از 70 کارگزار خارجی از مهمترین دستاوردهای پست بانک ایران در عرصه‌ بانکداری بین‌المللی در سال گذشته بوده است. وی افزود: صدور یارا کارت اعتباری، راه‌اندازی اپلیکیشن سکه همراه، کسب جایزه ملی توسعه اکوسیستم کارآفرینی، دریافت نشانهای مسئولیت‌پذیر اجتماعی در اولین کنگره چهره‌های نامی صنعت و اقتصاد ایران، نشان عالی در صنعت بانکداری در هفتمین اجلاس ITEC، نشان مسئول و دریافت گواهینامه اهتمام به کیفیت از دیگر دستاوردها و اقدامات این بانک در سال گذشته بود.او با اشاره به اینکه سال گذشته پنج هزار و 445 طرح اشتغال‌زا با 470 میلیارد تومان تسهیلات از سوی پست بانک تأمین مالی شده است، گفت: تسهیلات مذکور از محل منابع داخلی این بانک و منابع صندوق توسعه ملی با نرخهای ترجیحی ارزان قیمت تأمین شده و در ایجاد اشتغال‌ پایدار بسیار مؤثر بوده است.

 

کمیته امداد،طرح تغذیه را راه اندازی کرد

جعفر رحیمی - مدیرکل بهداشت، درمان و امور بیمه کمیته امداد بابیان اینکه اعتبار درمان مددجویان کمیته امداد امسال حدود 10 درصد افزایش‌ یافته است گفت: سال گذشته حدود 500 میلیارد تومان صرف هزینه درمان مددجویان تحت حمایت این نهاد شد که در سال جدید این رقم به حدود 550 میلیارد تومان رسیده است.البته این در حالی است که همه مددجویان تحت حمایت کمیته امداد دارای بیمه مکمل درمانی هستند، وی با اشاره به اینکه سال 96 حدود 100 هزار کودک زیر پنج سال دچار سوءتغذیه تحت حمایت کمیته امداد قرار گرفتند، اعلام کرد: امسال این رقم به حدود 137 هزار کودک افزایش خواهد یافت.رحیمی از ادامه اجرای طرح حمایت کمیته امداد از مادران باردار و شیرده دچار سوءتغذیه در سال 97 خبر داد و افزود: این طرح سال گذشته اجرا شد که بر اساس آن ماهانه 100 هزار تومان از دوره بارداری تا یک‌سالگی کودک به مادر پرداخت می‌شود.

 

96،بدهی های خود را گردن 87 انداخت

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه هزار میلیارد تومان بدهی سال گذشته به امسال منتقل شده است, گفت: برای اجرای رتبه بندی به صورت یک مرتبه جلوتر به سه هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم. علی اللهیار ترکمن در نشست خبری با رسانه‌ها، اظهار کرد: در سال جدید باید وارد فاز اجرای سیاست‌های تعیین شده باشیم که در رأس آنها سند تحول بنیادین قرار دارد و سامانه‌ای طراحی شده است و اجرای سند را رصد می‌کند و مسئولیت هر زیر نظام به یکی از معاونت‌ها محول شده است. وی با اشاره به چالش‌های بودجه سال 97 بیان کرد: بر این موضوع متمرکر شده‌ایم و مهمترین چالش بحث تامین اعتبار از محل یک درصد بودجه شرکت‌های دولتی است و بیش از 5 هزار میلیارد تومان افزایش بودجه آموزش و پرورش از این محل است که در سال 96 تنها 900 میلیارد تومان آن محقق شد. وی تصریح کرد: هزار میلیارد تومان مطالبات منتقل شده با سال 97, 3 هزار میلیارد تومان کسری ذاتی بودجه و 3700 میلیارد تومان بابت پاداش پایان خدمت کسری داریم که برای پاداش پایان خدمت و پرداخت مطالبات از محل یک درصد بودجه شرکت‌ها در نظر گرفته شده است که امیدواریم وزارت اقتصاد و دارایی برای پرداخت آن اقدام کند.

 

دوربین ها،میلیونی،جریمه ثبت کردند

رئیس ستاد معاینه فنی خودرو گفت: در سال گذشته ۴ میلیون و ۲۷۸ هزار برگه جریمه معاینه فنی توسط دوربین‌ها ثبت شده است که این معادل ۲۱۳ میلیارد تومان است. رئیس ستاد معاینه فنی خودرو گفت: خودروهایی که بتوانند معاینه فنی برتر دریافت کنند، می‌توانند از 20 درصد تخفیف در طرح ترافیک استفاده کنند.وی با بیان اینکه از ابتدای آغاز این طرح تاکنون 38 هزار خودرو معاینه فنی برتر دریافت کرده‌اند، گفت: این را هم بگویم بسیاری از خودروهای تولید داخل که تازه هم از کمپانی خارج شده‌اند، نمی‌توانند معاینه فنی برتر دریافت کنند.حسینی‌منش افزود: در یک ماه گذشته تمام خودروهایی که به مراکز معاینه فنی مراجعه می‌کنند، برای آن‌ها معاینه فنی برتر اجرا می‌شود. رئیس ستاد معاینه فنی خودرو با بیان اینکه در سال جاری حداقل 2 میلیون معاینه فنی در تهران اجرا می‌شود، اظهار داشت: این رقم با ظرفیت فعلی همخوانی دارد. در حال حاضر 43 خط معاینه فنی در تهران داریم، اما به جهت اینکه بتوانیم طول صف را کاهش دهیم، برنامه‌ریزی کرده‌ایم که تعداد خطوط را افزایش دهیم.وی همچنین از توسعه خطوط معاینه فنی سیار خبر داد و گفت: در سال گذشته احداث 7 خط در دستورکار بود که 3 خط وارد مدار شد و در 2 تا 3 ماه آینده 4 خط دیگر به مدار افزوده می‌شود.

 

ناجا،ماموران زورگیر را متلاشی کرد

سرهنگ کارآگاه داوود فرد از شناسایی و دستگیری اعضای گروهی از سارقان به عنفی خبر داد که تحت عنوان مأمور به ویژه مأموران مبارزه با موادمخدر اقدام به سرقت اموال باارزش ( پول و گوشی تلفن همراه ) گروهی از اتباع بیگانه و شهروندان کرده بودند . سرهنگ کارآگاه داوود فرد ، معاون مبارزه با سرقت های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ  با اعلام این خبر گفت : با اعتراف صریح متهمان به دهها فقره سرقت تحت عنوان مأمور و ضمن هماهنگی با بازپرس محترم شعبه چهارم دادسرای ناحیه یک تهران ، متهمان با قرار قانونی و برای انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دارند .

 

دولت،افسار دلار را مهار کرد

اسحاق جهانگیری در پایان جلسه فوق العاده ستاد اقتصادی دولت برای مدیریت بازار ارز به ریاست حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس جمهور، گفت: با این رقم، ارز مورد نیاز همه بخش‌ها از طریق بانک مرکزی و صرافی‌ها و بانک‌های تحت کنترل بانک مرکزی ارز تامین می‌شود.معاون اول رئیس جمهور گفت: نرخ دلار برای تمام فعالان اقتصادی و برای رفع همه نیاز‌های قانونی و اداری آنان، نیاز‌های خدماتی مسافران، دانشجویان، محققین و دانشمندانی که برای کار‌های تحقیقاتی خودشان به ارز نیاز دارند، ۴ هزار و ۲۰۰ تومان خواهد بود. دکتر جهانگیری افزود: مجدداً تأکید می‌کنم برای تامین همه نیاز‌های کشور با این عددی که اعلام شد، ارز از طریق بانک، حواله‌ای، صرافی و روش‌هایی که وجود دارد، تحویل داده خواهد شد و تأمین می‌شود.

 

پایتخت،بیشترین 97 یی را به خود به اختصاص داد

سیف الله ابوترابی در گفتگو با خبرنگار مهر ، به آمار وقایع حیاتی در سال گذشته اشاره کرد و گفت: براساس آمارهای ثبت شده در پایگاه جمعیتی سازمان ثبت احوال کشور در سال گذشته ۶۰۸ هزار و ۹۷۷ مورد ازدواج به ثبت رسیده که نسبت به سال گذشته افزایش داشته است. به گفته وی، میانگین سنی ازدواج در مردان ۲۷.۳ سال و در زنان نیز ۲۲.۸ سال به ثبت رسیده است. ابوترابی همچنین در مورد طلاق نیز اظهار داشت: طی سال گذشته ، ۱۷۴ هزار و ۵۹۷ واقعه طلاق نیز ثبت شده است. سخنگوی سازمان ثبت احوال به آمار ولادت ها در ایام نوروز نیز اشاره کرد و گفت: در تعطیلات نوروز ۹۷ ، ۳۱ هزار و ۸۷۰ ولادت به ثبت رسیده که براساس آمارها تعداد پسران بیشتر از دختران بوده است و استان های تهران، خراسان رضوی و خوزستان بیشترین ولادت را به خود اختصاص داده اند.

 

هامون،شترهای خاطی را اخراج کرد

به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست سیستان وبلوچستان ، نیره پورملائی مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت:  یگان حفاظت محیط زیست شهرستان زابل با توجه به وسعت بسیار زیاد مجموعه تالابهای هامون، در گشت زنی های شبانه روزی خود یک گله ۲ هزار نفری از شتران را در دراخل تالاب شناسایی و به بیرون از تالاب هدایت کردند.مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان ادامه داد: چرای بی رویه در داخل تالاب هامون موجب نابودی پوشش گیاهی مناسب داخل تالاب می شود و وجود پدیده گردوغبار را با توجه به بادهای منطقه سیستان تشدید می کند، از اینرو یگان حفاظت محیط زیست شهرستان زابل با تمام قوا و بصورت شبانه روزی در تالاب هامون برای جلوگیری از نابودی پوشش گیاهی تالاب توسط چرای بی رویه، در حال گشت زنی و مراقبت هستند.

 

شهرداری دکل بحران را نصب کرد

۱۶۱ دکل مخابراتی به منظور ایجاد بستر سیستم ارتباطی مستقل، برقراری ارتباط رادیویی، آژیر اطلاع رسانی و هشدار در هنگام حوادث و سوانح در پایگاه های مدیریت بحران شهر تهران نصب می شود.در جلسه مشترک سازمان و شرکت ارتباط مشترک شهر تهران و مدیران فنی اپراتورها در خصوص ایجاد بستر سیستم ارتباطی پایدار در زمان بحران بحث و تبادل نظر شد.احمد صادقی رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران به اهمیت تامین ارتباطات پایدار در شرایط وقوع بحران های طبیعی اشاره کرد جانشین شهردار در شورای هماهنگی مدیریت بحران گفت: از اواسط اردیبهشت ماه مرحله نصب و راه اندازی  دکل های مخابراتی خود ایستا در این پایگاه ها آغاز و با همکاری اپراتورها و شرکت ارتباط مشترک شهر بخش قابل توجهی از نیازهای ارتباط مخابراتی در زمان بحران تامین خواهد شد.همچنین اعلام شد که ۱۶۱ نقطه برای راه اندازی اولیه ارتباطات پایدار در زمان بحران و نیز استقرار شبکه شتاب نگاری، سامانه پایش تصویری شهر، سامانه هشدار سریع زمین لرزه و سیستم های اطلاع رسانی میان سازمان های عضو شورای هماهنگی مدیریت بحران شناسایی شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha