پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام سید جواد حسینی کیا

حوزه/ دبیر کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: برای این که مردم گرایش به سمت خرید کالای ایرانی داشته باشند، باید بهبود کیفیت کالاها در اولویت تولیدکنندگان داخلی باشد.

حجت الاسلام و المسلمین سید جواد حسینی کیا در گفت‌ و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: البته تقویت تولید داخل از حیث کیفیت نیازمند حمایت و یاری مسئولان است به این که شرایط و زمینه های لازم را برای این کار چه از حیث قوانین و ضوابط، چه از حیث تسهیلات مالی و اعتباری و چه به خصوص در مرحله اجرا، فراهم کنیم.

وی افزود: یکی دیگر از الزامات در سال حمایت از کالای ایرانی مبارزه جدی و فراگیر با پدیده شوم قاچاق کالاست و این که مسئولان دولتی در این رابطه با عزمی جدی تر وارد عمل شده و به این وسیله زمینه حمایت مطلوب از کالای ساخت داخل را فراهم کنند.

این نماینده مجلس همچنین خاطرنشان کرد: البته در حوزه مردمی ما نیاز به فعالیت های مستمر فرهنگی و رسانه ای داریم و این که در این باره بکوشیم مردم ترغیب به سمت خرید و مصرف کالای ایرانی پیدا کنند و قطعاً دراین خصوص رسانه های جمعی به ویژه صدا و سیما وظیفه بسیار مهمی برعهده دارند.

وی گفت: در زمینه حمایت مالی نیز آنچه مسلم است این که منابع بانکی باید در راستای تقویت تولید داخلی مصرف شود ، ضمن آن که نرخ سود بانکی نیز برای این هدف کاهش پیدا کند تا تولیدکننده توان بازپرداخت اقساط را در بازه زمانی مناسب داشته باشد.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha