جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
نشست فعالان اقتصادی با مدیر حوزه علمیه کردستان

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان کردستان گفت: در استان کردستان کارآفرینان و صنعتگران بسیاری داریم که نیازمند حمایت واقعی دولت و مسئولان هستند و در صورت تحقق این امر بی شک این منطقه از بن بست اقتصادی موجود در خواهد آمد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در استان کردستان، نشست فعالان اقتصادی کردستان و نیز رئیس شورای اسلامی شهر حسن آباد، صبح امروز در حوزه علمیه استان کردستان برگزار شد.

در این نشست حجت الاسلام و المسلمین عباس عربیان، مدیر حوزه علمیه استان کردستان اظهار داشت: امروز اقتصاد نقش استراتژیکی در جهان بازی می کند و کشور و استانی موفق است که در حوزه اقتصاد دارای پتانسیل های بالا باشد و بتواند به بهترین نحو ممکن از آن بهره برداری نماید.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان ادامه داد: امروز اقتصاد در جهان حرف اول را می زند، و  برای اینکه از دنیای امروزی عقب نمانیم باید در بحث اقتصادی تلاشمان را چند برابر کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین عربیان ادامه داد: در استان کردستان کارآفرینان و صنعتگران بسیاری داریم که نیازمند حمایت واقعی دولت و مسئولان هستند و در صورت تحقق این امر بی شک این منطقه از بن بست اقتصادی موجود در خواهد آمد.

این استاد حوزوی ادامه داد: به نظر بنده باید فعالان و کارآفرینان برتر در استان را جمع کرد و در قالب جلسه ای با استاندار راهکاری رفع مشکل بیکاری و اقتصادی در کردستان بررسی و واکاوی گردد.

وی با اشاره به این که برای مصون ماندن از نوسانات اقتصادی نیازمند منابع پایدار هستیم، گفت: باید برای تحقق منویات مقام معظم رهبری مبنی بر تقویت اقتصاد ملی و داخلی هرچه سریعتر کارگروهی در این زمینه در استان کردستان تشکیل شود.

در ادامه این نشست، زرین از فعالان بخش کشاورزی کردستان نیز با تایید سخنان مدیر حوزه علمیه استان، اظهار کرد: استان کردستان در حوزه کشاورزی از ظرفیت های بسیار بالایی برخوردار است؛ ولی تاکنون نتوانستیم از آن بهره ببریم، لذا برای برون رفت از این وضعیت نابسامان نیازمند همکاری و تعامل دو جانبه دولت و بخش خصوصی هستیم.

این فعال بخش کشاورزی استان کردستان ادامه داد: از حجت الاسلام عربیان؛ مدیر محترم حوزه علمیه استان کردستان که همواره به فکر رونق اقتصادی این استان و ایجاد منابع پایدار برای کردستان بوده اند از طرف فعالان بخش کشاورزی تشکر و قدردانی می کنم.

در ادامه این نشست، طهماسبی رئیس شورای اسلامی شهر حسن آباد با تایید سخنان حجت الاسلام والمسلمین عربیان و مهندس زرین اظهار داشت: برگزاری چنین نشست هایی به صورت منظم می تواند راهگشای مناسبی برای اقتصاد این استان باشد.

رئیس شورای اسلامی شهر حسن آباد ادامه داد: پای کار آمدن روحانیون برای رونق اقتصادی کردستان و تلاش آنان برای کاهش نرخ بیکاری خود جای بسی خوشحالی دارد و این نشان از توجه این قشر فرهیخته به مسایل روز کشور دارد.

در ادامه این جلسه تصمیماتی در حوزه اقتصاد توسط حاضرین در این نشست گرفته شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha