شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
خروج ارز از کشور

حوزه/ استاد حوزه علمیه قزوین، خواستار جلوگیری از خروج ارز از کشور بابت واردات بی رویه شد، گفت: در جامعه امروز مثل روز روشن و واضح است که حمایت از کالای داخلی، حلاّل بسیاری از مشکلات است و استقلال کشورهایی چون ژاپن، آلمان و هند به خاطر روی آوردن به کالاهای داخلی و پیشرفت در تولید و صادرات بوده است.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام سید مرتضی فاطمیان، در جمع طلاب مدرسه علمیه امام صادق(ع) با اشاره به نامگذاری امسال به «نام حمایت از کالای ایرانی» از سوی رهبر فرزانه انقلاب اسلامی، گفت: مقابله با فرهنگ غلط استفاده از کالای خارجی یکی از اقدامات لازم برای ترغیب مردم به خرید کالای داخلی است و باید برخوردی قاطعانه در مقابل واردات انجام شود.

وی افزود: در جامعه امروز مثل روز روشن و واضح است که حمایت از کالای داخلی، حلاّل بسیاری از مشکلات بوده و استقلال کشورهایی چون ژاپن، آلمان و هند به خاطر روی آوردن آن‌ها به کالاهای داخلی و پیشرفت در تولید و صادرات کالاهای تولیدی‌شان بوده است.

استاد حوزه علمیه قزوین اظهار کرد: شهید مدرس که خود نماینده مجلس بودند همواره قبای ایرانی از جنس کرباس بر تن داشتند که لازم است در جامعه امروز نیز هم مردم و هم دولتمردان به الگوپذیری از ایشان اسفاده از کالای داخلی را سرلوحه خود قرار دهند.

استاد حوزه علمیه قزوین گفت: برای حمایت از کالای داخلی و ایجاد زمینه رقابت بین تولیدکنندگان دولتمردان باید از تولیدکنندگان داخلی حمایت کرده و تولید کالای با کیفیت و مرغوب را به عنوان مطالبه اصلی خود از تولیدکنندگان قرار دهند.

امام جمعه شهرستان اقبالیه بیان داشت: خرید و حمایت از کالای داخلی زمینه را برای اشتغال زایی جوانان در کشور فراهم کرده و در پی آن نیز مسائل و معضلاتی چون فقر، رکود، ازدواج، بیکاری و آسیب‌های اجتماعی برطرف خواهد شد و ارز نیز کمتر از کشور خارج می‌شود.

استاد حوزه علمیه قزوین خاطرنشان کرد: خرید کالای ایرانی باعث ایجاد همخوانی بین عرضه و تقاضا و هم‌چنین تشویق تولیدکننده به تولید کالای ایرانی با مرغوبیت هرچه بیشتر خواهد شد و تولیدکننده را برای رقابت با کالاهای مشابه خارجی آماده می‌کند

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha