پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
صیاد شیرازی

حوزه/ عضو شورای حوزه علمیه قزوین راز موفقیت شهید صیاد شیرازی را در عمل به دین و قرآن دانست و گفت: مسئولیت پذیری، اتکال به خداوند یکتا، آرامش وجودی و دیگر ویژگی‌های شهید صیاد شیرازی سبب می‌شود تا به عنوان الگویی مناسب به جوانان معرفی شود.

حجت الاسلام محمد محبی در حاشیه مراسم بزرگداشت شهید صیاد شیرازی که در مسجد ولایت قزوین برگزارشد، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در قزوین، گفت: مسئولیت‌پذیری، اتکال به خداوند یکتا، آرامش وجودی و دیگر ویژگی‌ها و اقدامات شهید صیاد شیرازی سبب می‌شود تا به عنوان الگویی مناسب به جوانان معرفی شود.

وی ادامه داد: شهید صیاد شیرازی مباحث اخلاقی را در کنار مباحث نظامی ضروری می‌دانست و خود در دوران آموزشی سربازان به تدریس این مباحث و انتقال پیام شهدا می‌پرداخت.

حجت الاسلام محبی ادامه داد: طرح‌ریزی و حضور در عملیات مرصاد سال ١٣٦٧ که به پیروزی جمهوری اسلامی ایران و شکست بعثی‌ها منجر شد، دشمنان را مصمم به شهادت رساندن صیاد شیرازی کرد.

استاد حوزه علمیه قزوین تصریح کرد : راز ماندگاری این فرمانده دلیر در عرصه مدیریتی، اعتقادات و باورهایی بود که بر اساس مطالعه به آنها دست یافته و به آنها عمل می‌کرد.

حجت الاسلام محبی بیان داشت: ایشان سرباز ولایت بود و بیش از آن که بخواهد اسلام را با زبان معرفی کند، با اخلاق خویش معرفی می‌کرد.

عضو شورای حوزه علمیه قزوین خاطرنشان کرد: در توصیف جایگاه صیاد دلها، همین بس که رهبر معظم انقلاب او را 'سرباز صادق و فداکار دین و قرآن و نظامی مؤمن و پارسا و پرهیزگار'و 'بنده برگزیده خدا' یادکرده بود.

وی اظهار کرد: شهید صیاد شیرازی به عنوان یک دانش آموخته مکتب ولایت، متعلق به تمام ملت ایران است و مردم ایران اسلامی، شجاعت، رشادت و ایثارگری های او را هیچ گاه فراموش نخواهند کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha