جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
اجتماع بزرگ زنان مسلمان هند در اعتراض به وضع قوانین مخالف با احکام اسلام در این کشور

حوزه/ زنان مسلمان هند اجتماع بزرگی در شهر دهلی نو پایتخت این کشور در اعتراض به دخالت دولت و وضع قوانین مخالف احکام اسلامی برای زنان مسلمان برگزار کردند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، زنان مسلمان هند با برپایی اجتماع بزرگی در شهر دهلی نو پایتخت این کشور اعتراض خود را نسبت به دخالت دولت و وضع قوانین مخالف احکام اسلامی برای زنان مسلمان اعلام کردند.

این تجمع اعتراض آمیز به دعوت هیئت احکام شخصی مسلمانان هند و در محوطه رام لیلا در دهلی نو با حضور هزاران زن مسلمان برگزار شد.

شرکت کنندگان لایحه دفاع از زنان مسلمان که سال گذشته میلادی توسط دولت هند به پارلمان این کشور ارسال شده بود را تضییع حقوق زنان مسلمان دانسته و از دولت خواستار لغو آن شدند.

بانوان مسلمان هندی در این اجتماع بزرگ پلاکاردهایی در دست داشتند که روی آنها نوشته شده بود؛ لایحه طلاق را پس بگیرید، این لایحه به نفع ما نیست،‌ ما مدافع شریعت هستیم.

دکتر اسماء زهرا رئیس شاخه بانوان هیئت احکام شخصی مسلمانان هند روند طرح شدن این لایحه را نیز در پارلمان ملی غیر عادی و برخلاف روال معمول دانست و گفت: باوجود اینکه این لایحه در رابطه با مسلمانان کشور بود با علمای مسلمان مشورتی صورت نگرفت و گروههای فعال بانوان مسلمان و فعالان در عرصه حقوق مسلمانان نیز در جریان این امر قرار نگرفتند.

وی در سخنان خود تاکید کرد که تصویب چنین قانونی نه تنها به نفع زنان مسلمان نیستT بلکه باعث نگرانی خاطر آنهاستY چرا که در این لایحه طلاق سه گانه زن مسلمان از سوی همسرش جرمی تلقی شده که سه سال حبس در پی داشته و تعجب اینجاست که برای آن وثیقه ای هم پذیرفته نخواهد شد.

جلال الدین عمری امیر جماعت اسلامی هند نیز از سخنرانان در این اجتماع بود که این اقدام دولت را نوعی مداخله در شریعت خواند.

دولت هند با ارسال لایحه ای به پارلمان در صدد تصویب قانونی است که در آن مواردی که در اسلام جایز می باشد مانند: طلاق سه گانه، چند همسری، نکاح حلاله و... را غیر قانونی اعلام نماید.

لازم به ذکر است که پیش از این دیوان عالی این کشور طلاق سه گانه را ممنوع نموده بود.


برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha