سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
حجت الاسلام سید محمد سعیدی

حوزه/ تولیت آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها با بیان این که مسئولان باید از ظرفیت جوانان در پشبرد اهداف نظام بهره ببرند، گفت: جوانان سرمایه‌های هر کشوری هستند که موجب رشد و بالندگی می‌شوند و اقتدار هر کشور، بر گردن جوانان آن کشور است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی در جمع سرمربیان و فرماندهان شجره طیبه صالحین قم که در سالن محراب حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزارشد، با اشاره به انتخاب شعار برای هرسال از سوی مقام معظم رهبری گفت: آنچه مقام معظم رهبری در سخنرانی‌های هرساله خود در حرم قدس رضوی ایراد می‌کنند، شامل مهم‌ترین ایده‌ها و رهنمودها است که در یک سخنرانی تجمیع می‌شود، ازاین‌رو باید نسبت به تحلیل و تبیین ابعاد مختلف آن اهتمام داشت.
وی با اشاره به اهمیت دوران جوانی و تأکید مقام معظم رهبری دراین‌باره گفت: مقام معظم رهبری همواره بر اهمیت دوران جوانی و ضرورت اعتماد مسئولان به این قشر از جامعه و تکیه کردن بر این ظرفیت تأکید می‌کنند که این نشان‌دهنده اهمیت موضوع است.
امام جمعه قم بابیان این‌که متأسفانه فرهنگی در بشریت به وجود آمده که به جوانان اعتماد نمی‌کنند، گفت: تاریخ در برهه‌های مختلف نشان داده مردم همواره نسبت به جوانان و مسئولیت سپردن به آن‌ها بی‌اعتماد بودند، مسئله‌ای که انبیا و اولیای الهی را با مشکلاتی همراه کرده است.
وی با قرائت آیاتی از قرآن کریم درباره اهمیت دوران جوانی و کارهای بزرگی که در این دوران انسان می‌تواند انجام دهد، گفت: بر اساس این آیات، جوانی، بهترین فرصت برای خودسازی و تأثیرگذاری در جامعه است.
حجت الاسلام والمسلمین سعیدی افزود: جوانان سرمایه‌های هر کشوری هستند که موجب رشد و بالندگی می‌شوند و اقتدار هر کشور، بر گردن جوانان آن کشور است.
وی بابیان این‌که انسان پیش از دوران جوانی، دوران کودکی و پس‌از آن، دوران کهن‌سالی را در پیش روی خود دارد، گفت: جوانی دوران است که انسان از کودکی و ناتوانی‌های مربوط به آن جداشده و هنوز گرفتار سستی‌ها و آفت‌های کهن‌سالی نشده است، ازاین‌رو باید بهترین و بالاترین استفاده‌ها را از آن ببرد.
تولیت آستان مقدس درباره اهمیت دوران جوانی گفت: اهمیت این دوران ازاین‌جهت است که هر تغییری نیازمند اراده و عزم قوی است؛ عزم و اراده‌ای که در دوران جوانی وجود دارد برای این است که انسان هنوز از فطرت‌های الهی دور نشده و رفتارهای زشت هنوز در وجود انسان تبدیل به عادت نشده است و توبه و بازگشت به سمت خداوند در دوران جوانی بیشتر دیده می‌شود.
وی بابیان این‌که امام خمینی(ره) بالاترین استفاده‌ها را از دوران جوانی خود بردند و دیگران را نیز همواره نسبت به این مسئله متذکر می‌شدند، ادامه داد: اهمیت دوران جوانی به‌اندازه‌ای است که دشمنان ما، پیش از هرگونه سرمایه‌گذاری علیه نظام و مردم ما، بر روی جوانان سرمایه‌گذاری می‌کنند و در این میان مبالغ هنگفتی را هزینه می‌کنند تا اخلاق، دین و حیا را از جوانان ما بگیرند تا بدین‌وسیله جامعه ما را به سمت تباهی بکشانند.
امام جمعه قم افزود: جوانان موجب اقتدار جامعه هستند و هرگاه اقتدار جامعه از بین برود، دشمنان دیگر مشکلی در مقابل کشور ما نخواهند داشت و می‌توانند تمامی نقشه‌های شوم خود را اجرایی کنند.
وی درباره فعالیت‌های شجره طیبه صالحین در کشور گفت: ما نسبت به قشر جوان جامعه مسئولیت زیادی داریم و هرچه می‌توانیم باید بر این قشر از جامعه سرمایه‌گذاری کنیم، چراکه آینده در دستان آن‌هاست. در این میان شجره طیبه صالحین که ارتباط مستمر و خوبی با جوانان دارد، باید جوانان را همواره به سمت خود جذب و آن‌ها را در مسیر رشد و تعالی هدایت کند.
حجت الاسلام والمسلمین سعیدی در ادامه گفت: خداوند چهارفصل را بر زمین حاکم کرده است، سنت الهی که هیچ‌گاه تغییر نمی‌پذیرد و می‌تواند برای انسان‌ها الگو و روش زندگی باشد. خداوند در میان تمامی مخلوقات خود، جن و انسان را دارای اختیار قرارداد که برحسب فکر و اختیار خود، مسیر زندگی‌شان را برگزینند.
وی بابیان این‌که انسان می‌تواند زندگی خود را مانند فصل بهار که فصل رویش و رحمت است قرار دهد، گفت: عده‌ای از انسان‌ها در دوران زندگی خود، از فصول مختلف الگو می‌گیرند، در دورانی از زندگی مانند بهار رویش و حرکت به سمت تعالی دارند، ولی در دوره‌ای هم مانند پاییز، داشته‌های خود را از دست می‌دهد. انسان می‌تواند تمامی دوران زندگی‌اش را از بهار الگو گرفته و همواره در حال رشد و تعالی باشد.
تولیت آستان مقدس کریمه اهل بیت(س) افزود: کسی که تمامی داشته‌های خود را حتی فطریات پاک الهی را در فراز و نشیب‌های زندگی از دست بدهد، زندگی‌اش مانند فصل پاییز است که در آخر چیزی برایش باقی نمی‌ماند.

انتهای پیام// ۱۵/ ۳۱۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha