جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سید موسی حسینی کاشانی

حوزه/ حسینی کاشانی گفت: با پیگیری شاخص هایی، درصدد هستیم قم به عنوان پایتخت کتاب ایران معرفی شود.

سید موسی حسینی کاشانی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، در خصوص این که چرا قم با وجود اینکه قطب کتب دینی است، اما تاکنون به عنوان پایتخت کتاب ایران معرفی نشده، گفت: یکی از طرح های جدیدی که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حدود 6 سال قبل آن را دنبال می کند، انتخاب پایتخت کتاب ایران می باشد، تعیین پایتخت کتاب، خود دارای شرایطی است که در دستورالعمل وزارت ارشاد آمده است که این شاخص ها، مختلف و متنوع می باشد.

وی تصریح کرد: یکی از این شرایط حمایت بخش خصوصی و جذب آن ها به سمت کتاب می باشد، همچنین فعالیت مجتمع های بزرگ عرضه کتاب و تعدد کتاب فروشی ها از دیگر شاخص های اصلی است.

عضو شورای اداری استان قم اظهار داشت:از دیگر شاخص ها می توان به طرح های جدید در راستای ترویج کتاب و حمایت دستگاه های مختلف از کتاب و وجود کتابخانه های تخصصی  اشاره کرد، این ها در مجموع امتیازی برای تعیین پایتخت کتاب هستند.

وی گفت: شهرهایی این شاخصه ها را دنبال کرده و به این قضیه ورود پیدا می کنند و به عنوان پایتخت کتاب انتخاب می شوند که در آن استانداری و مجموعه های بخش خصوصی و حوزوی تلاش خود را برای تحقق این رویداد داشته باشند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم بیان کرد:اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز به رسالت خود در عرصه انتخاب پایتخت کتاب ایران عمل می کند.ما در مسیر انتخاب قم به عنوان پایتخت کتاب ایران به مشارکت همگانی دستگاه ها نیاز داریم و ظرفیت های بالقوه ای در قم وجود دارد که باید بالفعل شود.

حسینی کاشانی بیان کرد:اگر همت و عزمی جدی در میان مسئولان استان باشد، می توانیم قم را به عنوان پایتخت کتاب انتخاب نمائیم با پیگیری شاخص هایی درصدد هستیم قم نیز به عنوان پایتخت کتاب ایران معرفی شود.

وی همچنین پیرامون تحقق شعار سال گفت:حمایت از کالای ایرانی نیز از وظایف مهم مردم و مسئولان است، ما در مجموعه وزارت  فرهنگ و ارشاد اسلامی خانواده بزرگی را داریم که شامل اهالی هنر و رسانه می شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم عنوان کرد: اصحاب هنر و رسانه باید در ترویج حمایت از کالای ایرانی گام بردارند. باید با زبان هنر در جامعه اهمیت خرید کالای ایرانی را تبیین کرد؛ خرید کالای ایرانی دارای مزایای زیادی است و کشور را از رکود خارج می کند.

حسینی کاشانی بیان کرد: همچنین رویدادهای فرهنگی و هنری در سال جاری با محوریت کالای ایرانی دنبال می شود،‌ در هفته قرآن و عترت و برگزاری تئاتر ها و جشنواره ها و دیگر برنامه های فرهنگی استان، شعار حمایت از کالای ایرانی پیگیری خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد:یک جشنواره نیز تحت عنوان کالای ایرانی برگزار خواهد شد در این ارتباط باید اعتماد مردم را جلب کنیم، بالا بردن کیفیت کالای ایرانی و قیمت مناسب می تواند ره آورد تحقق این شعار باشد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم یادآور شد:مردم اگر کیفیت لازم را در کالاها مشاهده نکنند، تنها یک موج گذرا ایجاد می شود و اثر چندانی نخواهد داشت.

انتهای پیام   313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha