جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سید جلال رضوی مهر

حوزه/ نائب رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم گفت: هدایت و روشنگری امام موسی بن جعفر(ع) با وجود فشارهای شدید دشمن ، مانع از تحقق اهداف شوم عباسیان شد.

حجت الاسلام والمسلمین سید جلال رضوی مهر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» ضمن تسلیت فرارسید سالروز شهادت جانسوز امام کاظم(ع) اظهار داشت: حضرت در روزگاری می زیستند که از حساسیت بسیار مهم و فوق العاده ای برخوردار بود، چه آن که تهدید عقیدتی علیه شیعیان و دشمنی بنی عباس علیه شیعیان به اوج خود رسیده بود و در این شرایط امام کاظم(ع) به خوبی به هدایت و روشنگری آحاد جامعه پرداختند.

وی افزود: فشارهای فزاینده بر حضرت تا آن جا بود که هارون الرشید تصمیم گرفت امام را در سیاهچاله ها زندانی کند و انواع شکنجه های روحی و جسمی را علیه ایشان اعمال کند؛ اما تیزبینی و هدایتگری موسی بن جعفر(ع) نگذاشت که ارتباط ایشان با شیعیان قطع شود.

این استاد سطوح عالی حوزه همچنین بیان داشت: امام موسی کاظم(ع) به وسیله مکاتبه و گماشتن وکلایی با بصیرت در بین مردم به هدایت و روشنگری خویش ادامه دادند و در سخت ترین فشارها و دوران طولانی زندان، امت اسلام و شیعیان را به خوبی هدایت کردند.

وی خاطرنشان کرد: در همان ایام نحله ها و گروه هایی به وجود آمده بودند تا مردم را به انحراف بکشانند اما هرگز نتوانستند با علم، هدایتگری و رسالت ائمه اطهار مقابله کنند و امام کاظم(ع) نیز هرگز اجازه ندادند دشمنان اهل بیت (ع) و اسلام راستین به اهداف شوم خود دست یابند.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha