شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
دکتر سعید عزیزی

استاد دانشگاه گفت: اخلاص و توحید، همه کار انسان را درست می کند؛ کسی که امورش بر مبنای اخلاص و توحید شکل گرفته است، در نعمت های خدا تأمل می کند، یاد فقرا خواهد بود و مطابق قرآن و عترت سخن خواهد گفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین ،دکتر سعید عزیزی صبح امروز در جشن مبعث طلاب واساتید حوزه علمیه خواهران استان قزوین گفت: عافیت انسان چیزی غیر از سلامتی ظاهری است؛ اگر انسان سلامتی دل و قلب داشت و در امور خود به رضایت خدا و امام زمان نظر داشت به عافیت رسیده است.

وی افزود:  اخلاص را سر الهی دانسته اند و این راز خداوندی چنان بزرگ و عظیم است که تنها در خانه جان و دل مردمان محبوب خدایی می تواند قرارگیرد.

استاد دانشگاه گفت:  اخلاص و توحید، همه کار انسان را درست می کند؛ و کسی که امورش بر مبنای اخلاص و توحید شکل گرفته است، در نعمت های خدا تأمل می کند، یاد فقرا خواهد بود و مطابق قران و عترت سخن خواهد گفت.

استاد حوزه ودانشگاه خاطرنشان کرد:  اصولا ارزش انسان در اخلاص است؛ چرا که تجلی اخلاص در اموری چون تقوای الهی است که خداوند آن را مایه کرامت انسانی دانسته و ارزش انسان را به میزان تقوا محاسبه و ارزیابی می کند.

وی به موضوع طلبگی اشاره وبیان داشت:حس حضور نسبت به امام زمان (عج) بهترین انگیزه در ادامه دادن راه طلبگی می باشد.

عزیزی اظهارکرد: در رابطه با امام زمان (عج) نباید به دنبال دیدن ایشان باشیم ،بلکه باید تلاش نماییم تا توسط امام دیده شویم ونظر امام را جلب نماییم.

وی با اشاره به آیه 80 سوره اسرا که وَ قُلْ رَبِّ أَدْخِلْنِي مُدْخَلَ صِدْقٍ وَ أَخْرِجْنِي مُخْرَجَ صِدْقٍ وَ اجْعَلْ لِي مِنْ لَدُنْكَ سُلْطاناً نَصِيراً بیان داشت:تلاوت این آیه کمک می کند سرانجام کارها خیر شود ویقین داشته باشیم که اهل بیت ما را ببیند واگر تلاش کافی برای به دست آوردن مفاهیم داشته باشیم خودشان در مواقع سخت وحساس کمک خواهند کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha