شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام بی نیاز

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین بی نیاز با تأکید بر این که مجموعه های علمی المصطفی بحث تقویت و حمایت از تولیدات فکری و نظریات علمی را سرلوحه کار خود قرار داده، ابراز داشت: المصطفی بر آن است تا همسو با شعار سال، در زمینه رونق علمی میهمن اسلامی نیز گام های مهمتری را بردارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین بی نیاز، پیش از ظهر امروز در اولین اجلاسیه سراسری کرسی های نظریه پردازی، نقد و مناظره جامعه المصطفی که با حضور استادان، اعضای هیئت علمی، مدیران گروه ها و دبیران پژوهشی گروه های علمی جامعه المصطفی(ص) العالمیه برگزار شد، ضمن اشاره به سالروز شهادت موسی بن جعفر(علیه السلام) اظهار داشت: این مناسبت دردناک را به تمام مسلمانان و آزادگان جهان تسلیت گفته، امیدوارم خداوند متعال ما را همیشه مشمول هدایت های قرآن و عترت در دنیا و شفاعت ایشان در آخرت نماید.

وی در ادامه اهمیت کرسی های نظریه پردازی را مورد توجه قرار داد و ابراز داشت: همه ما وظیفه داریم تا در راستای شعار سال که توسط رهبر معظم انقلاب و به منظور رونق اقتصادی و تقویت معیشت مردم انتخاب شده، اندیشه ورزی موثری را در دستور کار خود قرار دهیم.

حجت الاسلام والمسلمین بی نیاز با تأکید بر این که مجموعه های علمی المصطفی(ص) بحث تقویت و حمایت از تولیدات فکری و نظریات علمی را سرلوحه کار خود قرار داده، ابراز داشت: المصطفی بر آن است تا همسو با شعار سال، در زمینه رونق علمی میهمن اسلامی نیز گام های مهمتری را بردارد.

وی پژوهش های کاربردی ناظر به حل مشکلات جامعه در عرصه بین المللی را یکی از ضرورت های انکار ناپذیر المصطفی(ص) دانست و اذعان داشت: باید برای انجام وظیفه علمی نهاد ارزشمند المصطفی که خود ثمره پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی است، برنامه های هدفمندی را برای تولید علمی در عرصه های مختلف دانشی ارائه نماییم.

معاون پژوهش جامعه المصطفی چاپ و انتشار مستمر 10 نشریه علمی ترویجی، 4 نشریه علمی پژوهشی، 35 نشریه داخلی و 8 نشریه دانش پژوهشی را از مهمترین دستاوردهای علمی المصطفی دانست و یادآور شد: سالانه در این نشریات، صدها مقاله علمی ناظر به نیاز دانشی عرصه های مختلف بین المللی تولید و منعکس می گردد.

حجت الاسلام والمسلمین بی نیاز با تأکید بر این که در نشست های علمی المصطفی هزاران مقاله ارائه می شود، ابراز داشت: شکل گیری ده ها انجمن علمی پژوهشی در داخل و خارج از ایران از دیگر دستاوردهای ارزشمند المصطفی به شمار می رود.

معاون پژوهش جامعه المصطفی(ص) به ترجمه کتاب های مختلف علمی و دانشی به بیش از 20 زبان زنده دنیا اشاره نمود و خاطرنشان کرد: همه اقدامات المصطفی(ص) زمینه هایی را برای تقویت تولید و جهش علمی فراهم نموده است.

وی در ادامه به برخی از عملکردهای پیشین کرسی های نظریه پردازی اشاره نمود و اذعان داشت: در سال گذشته ضمن حمایت از کرسی های سابق نظریه پردازی، به همت همه بخش های المصطفی(ص) کرسی های جدیدی شکل گرفته است.

حجت الاسلام والمسلمین بی نیاز با تأکید بر این که تاکنون 106 طرح نظریه پردازی توسط اساتید و اندیشمندان جامعه المصطفی(ص) به دبیرخانه شورای حمایت از کرسی های نظریه پردازی ارسال شده، اظهار داشت: این 106 طرح از سوی اساتید و اندیشمندان 11 مرکز فعال المصطفی ارسال شده است.

وی ضمن تاکید بر اهمیت کیفیت بخشی به طرح های نظریه پردازی، یادآور شد: تهیه سامانه علمی و اطلاعاتی کرسی های نظریه پردازی در حال پیگیری است و جلسات کمیته دستگاهی کرسی های نظریه پردازی به صورت فشرده برگزار می شود.

معاون پژوهش جامعه المصطفی(ص) شکل گیری کارگروه های مختلف در کمیته دستگاهی کرسی های نظریه پردازی را از دیگر رویکردهای شورای حمایت از کرسی های نظریه پردازی دانست و یاداور شد: برگزاری کرسی های نظریه پردازی مشترک با واحد ها و مجموعه های علمی عرصه داخل و خارج از کشور در دستور کار قرار گرفته است.

حجت الاسلام والمسلمین بی نیاز در پایان تحول پژوهشی المصطفی(ص) در راستای تحقق مرجعیت علمی را یکی از اولویت های فعالیتی معاونت پژوهش جامعه المصطفی(ص) برای سال آتی دانست.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha