پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
 طلبگی

حوزه/در افق ۱۴۱۴ برای ۵۶ کار ویژه روحانیت نیازمند به ۳۰۰ هزار طلبه هستیم .

به گزارش خبرنگارخبرگزاری«حوزه»، جواد شاکر پیش از ظهر امروز در ششمین اجلاسیه معاونان پژوهشی استان ها که در ساختمان مرکز مدیریت حوزه های علمیه در قم برگزار شد، به موضوع مطالعات آمایش واحدهای حوزوی اشاره کرد و گفت: این بخش دارای گام هایی چون تعداد طلاب مورد نیاز، تعیین وضع موجود و ترسیم و طراحی وضع مطلوب است.

کارشناس برنامه ریزی و نظارت حوزه های علمیه با بیان این که سابقه آمایش به کارویژه طرح نیازهای روحانیت بر می گردد، افزود: کارویژه روحانیت در عرصه حوزه علمیه، نظام اسلامی و جامعه، قابل اجرا است. در عرصه اول برای 76 کار ویژه، عرصه دوم با 127 کار ویژه و عرصه سوم دارای 60 کارویژه است.

وی بابیان این که طبقه بندی کار ویژه به صورت اختصاصی، ترجیحی و مشترک است، عنوان کرد: مصادیق کارویژه های روحانیت برای افق 1414 در مساجد، بقاع متبرکه، مراکز علمی و آموزشی و پرورشی، مناصب حکومتی و خارج کشور، حوزه علمیه خواهد بود.

 شاکر افزود: در موضوع برآورد طلبه برای مساجد در مصداقی چون امام جماعت در افق 1414 حدود90 هزار نفر؛  برآورد طلبه عنوان رسانه و فضای مجازی در موضوعات مشاوره پاسخگوی بر خط، مبلغ فضای مجازی و موّلدین محتوا در مسائل تولید کننده فیلم و هنرهای نمایشی، تولید کننده سرگرمی و بازی و محتوای مکتوب حدود  8 هزار نفر؛ در برآورد طلبه عنوان مراکز اداری و اقتصادی در قالب مبلغ مراکز اداری، اقتصادی و نظامی و پارک ها 29 هزار 650 نفر؛ در برآورد طلبه عنوان مناصب نظام اسلامی در موضوعات نماز جمعه، اقامه نماز و سایر موارد 24 هزار 500 نفر؛ در برآورد طلبه عنوان بین الملل در قالب روحانی 35 هزار نفر؛ در برآورد طلبه عنوان حوزه های علمیه در مصادیق مجتهد، استاد، مشاور تربیتی، کادر اداری مدارس نیازمند به 13هزار 700 نفر می باشیم.

کارشناس برنامه ریزی ونظارت حوزه های علمیه گفت: برای افق 1414 برای 56 کار ویژه روحانیت در کل نیازمند به 300 هزار طلبه هستیم.

313/40

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha