پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مدیر حوزه علمیه کرمانشاه در جمع ائمه جماعات مساجد شهر

حوزه/ مدیر حوزه علمیه کرمانشاه با اشاره به اینکه نباید داوطلبانی که به رسالت عظیم طلبگی به عنوان شغل نگاه می کنند به حوزه ها راه یابند، گفت: این افراد گرچه استعداد خوبی هم داشته باشند، اما کاملا محرز است که به دنبال منصب و برای به دست آوردن منبع درآمد، به حوزه های علمیه روی می آوردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در کرمانشاه، حجت الاسلام صادق ایرانی در جمع ائمه جماعات مساجد شهر کرمانشاه، با بیان اینکه در تشویق افراد داوطلب تحصیل در حوزه های علمیه باید نهایت دقت را داشته باشیم، گفت: از خانوادهای متدین جوانان دارای روحیه ایمانی، توانمند و مستعد  را جهت تحصیل در حوزه های علمیه شناسایی نمایید.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در معرفی داوطلبان تحصیل در حوزه های علمیه باید نکاتی را مد نظر قرار داد، افزود: نکند افرادی از سر بیکاری و به دنبال شغل،  مدارس علمیه را سکوی پرتاب برای رسیدن به منصب قرار دهند.

مدیر حوزه علمیه کرمانشاه با اشاره به اینکه نباید داوطلبانی که به رسالت عظیم طلبگی به عنوان شغل نگاه می کنند به حوزه ها راه یابند، یادآور شد: این افراد گرچه استعداد خوبی هم داشته باشند اما از همه جا رانده شده و کاملا محرز است که به دنبال منصب و برای به دست آوردن منبع درآمد، به حوزه های علمیه روی می آوردند.

وی در ادامه افزود: داوطلبانی که با نیت کسب مقامات دنیوی به حوزه های علمیه راه می یابند، خیر و برکتی برای حوزه های علمیه و اسلام و مسلمین در پی نخواهند داشت، بلکه وزر و وبال جامعه اسلامی خواهند شد.

حجت الاسلام ایرانی تصریح کرد: مصلحت نیست از خانواده هایی پذیرش کنیم که اشتهار به فساد داشته و ماهیت قابل قبولی در بین اجتماع ندارند.

وی در پایان با توجه به لزوم تغییر نگرش جذب داوطلبان در این برهه از زمان که همه نگاه ها به سمت و سوی حوزه های علمیه دوخته شده، گفت: قابل قبول نیست که  شخصی نهایتا پس از سالها استفاده از امکانات بیت المال مسلمین، به موجودی تبدیل شود که کیان و اساس اسلام و انقلاب اسلامی را در حقیقت مثل موریانه می خورد و ضربه می زند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha