سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حجت الاسلام اسدی

حوزه/ استاد حوزه و دانشگاه گفت: همه باید دست به‌دست هم بدهیم تا بتوانیم حقیقت فرهنگ انتظار را معرفی کنیم و مشخص شود انتظار واقعی چگونه است.

حجت الاسلام محمد اسدی در حاشیه نشست مهدویت که در جمع مبلغین حوزه علمیه برادران وخواهران برگزارشد، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین، گفت: در روایتی از امام صادق(ع) بیان شده امام خود را بشناس، زیرا اگر او را شناختی دیگر جلو و یا به تأخیرافتادن ظهور برتو اثری نخواهد کرد.

وی اظهار کرد: منتظران واقعی دارای بینش و بصیرت کافی هستند تا بتوانند پایه های معرفتی را بالا ببرند، و براساس دعا برای تعجیل در فرج امام مهدی(ع) واقدام به موقع و انتظار کشیدن در راستای تعجیل ظهور امام عصر(عج) تا دروان غیبت به سرآید.

استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: همه باید دست به‌دست هم بدهیم تا بتوانیم حقیقت فرهنگ انتظار را معرفی کنیم و مشخص شود انتظار واقعی چگونه است.

حجت الاسلام اسدی بیان داشت: امروز منتظران واقعی کسانی هستند که بتوانند از کار مردم گره‌گشایی کرده و برای رشد و تعالی شهروندان بسترسازی کنند.

وی اظهار کرد:  باید توجه داشته باشیم که خواسته‌های امام زمان(عج) از شیعیانش همان خواسته‌های قرآن و اهل بیت است که هم در قرآن و هم در سایر منابع مکتوب تشیع آمده است.

 استاد حوزه ودانشگاه گفت: منتظران  ظهور دارای بصیرت هستند، ولی امروز کسانی هستند که فقط به صورت زبانی عنوان می کنند که امام عصرمان را یاری خواهیم کرد، اما همانند مردم کوفه در زمان پیامبر(ص) با ولی عصر رفتار می کنند.

وی افزود: اتحاد شیعیان و باهم بودن مردم نیز از خواسته‌های امام زمان است و همانطور که در نهج البلاغه آمده «یَدَاللَّهِ مَعَ الْجَمَاعَةِ». امام(عج) نیز می‌خواهد که شیعیانش همیشه باهم باشند.

وی اظهار کرد: شناخت امام زمان(عج) و ویژکی های ظاهری وباطنی او، موجب می شود فریب فرد یا گروهای مدعی امام زمان(عج) را نخوریم و شناخت اهداف امام ، موجب می شود گرفتار حرف ها و نوشته های انحرافی نشویم و از طرفی دیگر، معرفت باعث میل و رغبت بیشتر در انجام دادن  خو سته های امام می شود.

استاد حوزه ودانشگاه خاطرنشان کرد: امام زمان(عج) به همه شیعیان و محبان خود توجه دارد و البته این طبیعی است که اگر فرد خود را از آلودگی‌ها حفظ کرده و از گناه دوری کند، بیشتر مورد عنایت حضرت قرار می‌گیرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha