جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 445884
۲۳ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۸
علمای مذاهب اسلامی با بشار اسد دیدار کردند

حوزه/ رئیس جمهور سوریه با اشاره به تمجید رهبر معظم انقلاب اسلامی از وی گفت: مطالبی که رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره اینجانب فرموده اند موجب افتخار من است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری«حوزه»، بشار اسد رئیس جمهور سوریه در دیدار جمعی از علمای مذاهب اسلامی شرکت کننده در نخستین اجلاس وحدت امت اسلامی که برای نخستین بار در سوریه برگزار شد اظهار داشت : مطالبی که رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره اینجانب فرموده اند موجب افتخار من است.

بشار اسد ضمن تشکر از حضور علما و نخبگان در این کشور و با اشاره به شرایط حساس کنونی که سوریه مورد تهاجم استکبار قرار دارد، این حضور را نشانه حمایت ملت‌های مسلمان از محور مقاومت و خصوصا کشور سوریه دانست.

رئیس جمهور سوریه گفت: ما در سوریه به نقش علما و وحدت مسلمین در این شرایط حساس باور داریم و نقش سازنده ی عالمان دینی مانند سایه‌ای بر سر ملت‌های مسلمان است.

وی عنوان کرد: این که رهبر انقلاب اسلامی ایران مرا با آن اوصاف مورد لطف قرار دادند  موجب افتخار من است.

رئیس جمهور سوریه درپایان از علماء خواستند مبانی عقلی وحدت و مقاومت را مورد بررسی قرار دهند و ویروس تکفیر را شناسایی کرده و پادزهر آن را ارائه دهند.

پس از سخنان رئیس جمهور سوریه، آیت الله اراکی به عنوان نخستین سخنران از رئیس جمهور و وزیر اوقاف سوریه که زمینه تاسیس مجمع وحدت امت و برگزاری این اجلاس با حضور بزرگانی از علما و متفکران جهان اسلام را  فراهم آوردند تشکر و قدردانی کردند و نقش علما در ایجاد بستری محکم برای وحدت جوامع اسلامی را مور تاکید قرار داد.

دبیر کل مجمع تقریب افزود : کشور سوریه به جهانیان اثبات کرد با وجود رئیس جمهوری حکیم و مردمی شجاع و مقاوم می‌توان کارهای بزرگی به ثمر رساند که ان‌شاءالله فتح قدس از دستاوردهای آن خواهد بود.

آیت الله اراکی همچنین در گفتگوی خصوصی با رییس جمهور سوریه چهار موضوع  را پیشنهاد کردند که وی ضمن تحسين این پیشنهادهای مهم دستور لازم را برای اجرا صادر نمود. ۱َ.تاسیس مرکز ترویج اسلام معتدل، ۲. تاسیس مجمع فقهی که در جهان اسلام مرجعیت داشته باشد. ۳.تاسیس دانشگاه مذاهب اسلامی در کشور سوریه ۴.پشتیبانی جدی از مجمع سوری برای وحدت امت.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha