جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
امام کاظم(ع)

حوزه/ ویژه‌برنامه سالروز شهادت امام کاظم علیه‌السلام صبح امروز با حضور گسترده بانوان در رواق حضرت خدیجه(س) حرم مطهر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، خانم شاه جعفری پیش از ظهر امروز در ویژه برنامه عزاداری امام کاظم علیه السلام که در رواق حضرت خدیجه(س) حرم مطهر برگزار شد، با اشاره به سیره و سبک زندگی امام کاظم علیه‌السلام گفت: امام کاظم علیه‌السلام دارای فرزندان زیادی بودند و برخلاف تصور عده‌ای که فرزند زیاد را عامل کاهش کیفیت تربیت دینی می‌دانند؛ امام کاظم علیه‌السلام باوجود کثیر النسل بودن فرزندانی را تربیت کردند که سیره و زندگی هرکدام از فرزندان ایشان برای امت اسلامی الگوست.

استاد حوزه علمیه خواهران، توحید باوری و دوری از گناه را دو بعد مهم تربیتی در سیره امام کاظم علیه‌السلام عنوان کرد، گفت: امام کاظم علیه‌السلام اهتمام زیادی به دور کردن اعضای خانواده و نزدیکان خود از گناه داشتند.

شاه جعفری با اشاره به این‌که امام کاظم علیه‌السلام متناسب با عرف زمانه بستر راحتی اعضای خانواده خود را فراهم کرده بودند، گفت: در عصری که مردان هیچ توجهی به حقوق زن نداشتند امام کاظم علیه‌السلام حاضر نشدند خمس مردی را که از مال همسرش اقدام به پرداخت خمس کرده بود بپذیرند و به‌این‌ترتیب امام دیدگاه اسلام را در مورد حقوق زن به امت اسلامی گوشزد کردند.

وی با اشاره به حدیثی از امام رضا علیه‌السلام در مورد مقام و منزلت امام کاظم علیه‌السلام یادآور شد: تربیت دختری مانند حضرت معصومه سلام‌الله علیها در خانه امام کاظم علیه‌السلام گویای منزلت عظیم امام کاظم علیه‌السلام و توجه ایشان به مقام و منزلت زن به‌عنوان مربی نسل‌های بشر است.

لازم به ذکر است، در نوبت عصر امروز نیز محفل بیان احکام با حضور خانم صادقی از اساتید برجسته حوزه علمیه خواهران برگزار خواهد شد و محفل سوگواری از دیگر برنامه‌های نوبت عصر امروز برای بانوان است.

مراسم ختم‌های قرآن کریم نیز به‌صورت جمعی در سالروز شهادت امام موسی کاظم علیه‌السلام در رواق حضرت خدیجه سلام‌الله علیها برای بانوان برگزار شد و ثواب این محافل قرآنی به روح امام کاظم علیه‌السلام و دختر باکرامتشان حضرت معصومه سلام‌الله علیها اهدا شد.

انتهای پیام// ۱۵/ ۳۱۳

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha