جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله علم الهدی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی تصریح کرد: سیره سیاسی و مبارزاتی امام موسی الکاظم(ع) الگویی برای حکومت‌های اسلامی است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، آیت الله سیداحمد علم الهدی، در ویژه برنامه شهادت امام کاظم(ع) که امروز پنج شنبه 23 فروردین، با حضور خیل عظیمی از عاشقان و عزاداران اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی برگزار شد، به سیره سیاسی و مبارزاتی امام موسی بن جعفر(ع) اشاره کرد و گفت: ائمه اطهار(ع) در دوران زندگی با برکتشان با جاهلیت غاصب و ظالم مبارزه کردند. در بین ائمه اطهار(ع) عنصر جهاد و مبارزه در سیره سیاسی امام موسی بن جعفر(ع) خیلی روشن‌تر و شفاف‌تر بروز و جلوه داشت.

وی تصریح کرد: بسیاری از افراد گمان می‌کردند به غیر از سید الشهدا(ع) که به صورت علنی در جبهه انقلاب کربلا با نظام جنایت‌گر اموی مبارزه کردند و به شهادت رسیدند، سایر ائمه معصومین(ع) در برابر حاکمیت‌های غاصبانه بنی‌امیه و بنی‌عباس سکوت کرده یا تسلیم جریان‌های حاکم  بودند که فکری باطل و اشتباه بود.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی با بیان اینکه مبارزات و مجاهدات ائمه اطهار(ع) در شرایط و زمان‌های حیات‌شان با یکدیگر متفاوت بود، اظهار کرد: امام هفتم(ع) مبارزات خود را با تکنیک‌های خاصی اجرا می‌کردند، ایشان در برخی از زمینه‌ها مبارزات خود را به طور مخفیانه با نفوذ عواملی اجرایی در حکومت‌های حاکم پیش می‌بردند و در بسیاری از موارد نیز مستقیما به مخالفت برمی‌خاستند.

عضو خبرگان رهبری با بیان اینکه هارون الرشید با ایجاد دسیسه تلاش می‌کرد تا جریان مظلومیت اهل بیت(ع) را از بین ببرد، عنوان کرد: مظلومیت فرزندان رسول الله(ص) مدرک و بهانه‌ای بود تا بنی عباس به مبارزه با بنی امیه بپردازد، اما زمانی که به قدرت رسید، بیش از بنی امیه به ظلم و ستم پرداخت.

آیت الله علم الهدی با بیان اینکه برخی از مردم گمان می‌کردند که نظام بنی عباس از حقانیت برخوردار است، گفت: جنایات و مظلومیت اهل بیت(ع) نظام عباسی را از چشم مردم انداخت و حکومت به عنوان یک نظام ظالم و غاصب در اذهان مردم جای گرفت.

وی ابراز کرد: امام موسی کاظم(ع) در میدان مبارزه با دشمن تا جایی پیش رفت که بیش از 14 سال از عمر با برکت خود را در زندان‌های بنی‌عباس سپری کرد. این امام همام در سخت‌ترین شرایط برای پیشبرد اهداف خویش برنامه‌ریزی و فعالیت کرد، به گونه‌ای که دشمنان دیگر نتوانستند حیات‌ ایشان را در سیاه چاله‌های زندان تحمل کنند و بر این اساس این امام بزرگوار را به شهادت رساندند.

امام جمعه مشهد مبارزات سیاسی امام هفتم(ع) را الگویی برای تمامی شیعیان دانست و گفت: دشمنان اسلام از هر طریقی که بتوانند تلاش می‌کند تا به اسلام و نظام ضربه بزنند، از این رو با ما تاسی از اهل بیت(ع) و به ویژه سیره سیاسی و مبارزاتی امام موسی الکاظم(ع) باید به مبارزه با دشمنان بپردازیم.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha