جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
رئیس فرهنگستان علوم اسلامی قم

حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین میرباقری در حرم رضوی گفت: نعمتی که خدای متعال با بعثت پیامبر(ص) به ما عطا کرده است، با آمدن حضرت باب عالم ملکوت به روی بشر باز شد و اگر با حضرت طی طریق کنیم و با ایشان راه برویم، حضرت رسول(ص) ما را در همین دنیا وارد عالم ملکوت می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت‌الاسلام والمسلمین سید مهدی میرباقری، در جشن ویژه عید مبعث که با حضور زائران و مجاوران بارگاه ملکوتی امام رضا(ع)، در رواق امام خمینی(ره) برگزار شد، اظهار کرد: تولد و ظهور حضرت محمد(ص) در این دنیا همراه با اتفاقاتی عظیم بود؛ ظلمت‌ها برداشته و پرده‌ها کنار رفت، راه مؤمنان و موحدان به سوی عالم بالا باز شد.

وی افزود: خداوند از دوران طفولیت حضرت محمد(ص) ملک مقربش، بزرگترین ملک و فرمانده عالم ملکوت را همراه ایشان قرار داده بود، آن ملک مقرب پیامبر(ص) را در طریق مکارم و مسیر نیکو از همان دوران طفولیت سیر می‌داد و در تمام شبانه روز لحظه‌ای از نبی مکرم اسلام(ص) غافل نبود.

حجت‌الاسلام والمسلمین میرباقری بیان کرد: هیچ کس به اندازه حضرت محمد(ص) ظرف محبت و رحمت الهی نیست، ایشان حتی بیش از مادر انسان نسبت به امت خود دلسوزند؛ در دنیا، در عالم برزخ و آخرت همراه ما هستند و بار ما را به دوش می‌کشند.

رئیس فرهنگستان علوم اسلامی افزود: نعمتی که خدای متعال با بعثت  پیامبر(ص) به ما عطا کرده است، با آمدن حضرت باب عالم ملکوت به روی بشر  باز شد و  اگر با حضرت طی طریق کنیم و با ایشان راه برویم، حضرت رسول(ص) ما را در همین دنیا وارد عالم ملکوت می‌کنند.در عالم قیامت نیز همراه ما هستند و ما رها نمی‌کنند، در بهشت نیز با ایشان همنشین هستیم.

وی با اشاره به اینکه پیامبر(ص) صاحب دو «مُلک عظیم» و «مُلک کبیر» هستند، عنوان کرد: خدای متعال به به انیباء هم مُلک عظیم عنایت کرده است که پرتویی از مُلک عظیم وجود مقدس رسول‌الله(ص) است یعنی در مقامی هستند که اطاعت از ایشان اطاعت از خدای متعال است، اختیار دین الهی به دست ایشان است این‌که و همه عالم تحت اختیار حضرت رسول می‌باشد خیلی مقام عظیمی است به سلیمان نبی مُلک دادند اما این مُلک نبود.

عضو خبرگان رهبری با بیان اینکه مُلک کبیر که در سوره هل‌اتی به آن اشاره شده به حضرت رسول(ص) و معصومین(س) داده شده است، گفت: هر فرشته‌ای برای انجام مأموریت روی زمین می‌آید ابتدا به محضر امام معصوم می آیند تا اجازه بگیرند چنانچه رسول خدا(ص) اجازه ندهند کاری انجام نمی‌هند؛ شب قدر ملائکه خدمت حضرت می‌رسند برنامه سال خود را به امضای نبی خدا می‌رسانند.

انتهای پیام

313/28

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha