جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حضور آکادمی اسلامی آلمان در بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب لایپزیگ

حوزه/ آکادمی اسلامی آلمان که بخش علمی فعّالیت های مرکز اسلامی هامبورگ را برعهده دارد، در بیست و هشتمین دوره نمایشگاه بین المللی­ کتاب که از تاریخ ۱۵ الی ۱۸ مارس ۲۰۱۸ در شهر قدیمی و فرهنگی لایپزیگ آلمان برگزار گردید، شرکت نمود.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، آکادمی اسلامی آلمان که بخش علمی فعّالیت های مرکز اسلامی هامبورگ را برعهده دارد، در بیست و هشتمین دوره نمایشگاه بین المللی­ کتاب که از تاریخ 15 الی 18 مارس 2018 در شهر قدیمی و فرهنگی لایپزیگ آلمان برگزار گردید، شرکت نمود.

این نمایشگاه یکی از بزرگترین نمایشگاه های کتاب اروپاست. لازم به ذکر است که نمایشگاه لایپزیک صرفاً یک نمایشگاه کتاب نیست، بلکه جشنواره بزرگی از لباس و نیز کاراکترهای کارتونی، خصوصاً انیمیشنی است که توجّه بسیاری از عکاسان، خبرنگاران و بازدیدکنندگان را به خود جلب کرده است. آکادمی اسلامی آلمان امسال با رویکردی متفاوت و با برنامه ای هماهنگ و منسجم و با شعار عقلانیت، وحدت و محبت و غرفه آرایی زیبا، پذیرای بازدیدکنندگان بود.

به طور خلاصه، فعالیت غرفه آکادمی اسلامی را می توان در 6 محور مهم بیان نمود:

1ـ دیالوگ، گفتگو و پاسخ گویی به سوالات بازدیدکنندگان، به خصوص جوانان در موضوعات مختلفی چون: حجاب و پوشش اسلامی، چرایی دین و ضرورت دینداری، اسلام و مسیحیت، اسلام و نیازهای زمان، خداباوری، فلسفه زندگی، انسان شناسی و ... در این رابطه حضور حجت الاسلام و المسلمین وَدود به عنوان یک روحانی شیعه در غرفه آکادمی اسلامی و پاسخ گویی مستقیم به سوالات مردم و خصوصاً جوانان بازخورد جالبی در میان مخاطبان داشت. جذّابیت این برنامه ریزی سبب شد تا صدها نفر از جوانان اروپایی برای دقایقی در غرفه آکادمی اسلامی توقف کنند و پرسش­های خود را مطرح نموده و پاسخ بگیرند و یا با کنجکاوی به نشریات و مجلّات و کتاب­های منتشر شده توسط مرکز اسلامی هامبورگ نگاه کنند و کتاب­های آن را تورّق نمایند.

2ـ توصیه به تجربه نمودن حجاب؛ در این خصوص خواهران حاضر در غرفه آکادمی به دختران جوان حاضر در نمایشگاه پیشنهاد می دادند که در صورت تمایل یک بار حجاب را تجربه کنند و چهره با حجاب خود را در آیینه ببینند. این پیشنهاد زمینه را برای گفتگو درباره حجاب و فوائد و آثار و ثمرات فردی و اجتماعی آن و نیز سایر موضوعات اسلامی فراهم می نمود.

3ـ برنامه هنری خوشنوسی: یکی از برنامه های متفاوت و جذّاب آکادمی در نمایشگاه امسال که به فضای غرفه رنگ و بوی هنری داده بود، نوشتن نام بازدیدکنندگان به زبان فارسی، آن هم به صورت خوشنویسی بود. این مساله باعث جلب توجّه افراد و نیز ایجاد ارتباط و گفتگو با آنان می شد. در این رابطه در طور 4 روز بیش از 200 نفر از بازدیدکنندگان با اشتیاق و حوصله منتظر می ماندند تا نامشان بصورت خوشنویسی به زبان فارسی نوشته و به ایشان هدیه شود.

4ـ امسال نیز آکادمی اسلامی آلمان با هدف تقویت دیالوگ بین ادیان و نیز معرّفی آثار اسلامی ـ شیعی به مخاطبان آلمانی زبان و اروپایی، جدیدترین نشریات و کتاب­های منتشر شده خود را در معرض دید عموم علاقه مندان قرار داد.

5ـ ارائه فرم های طراحی شده درباره اسلام و مسلمانان به بازدیدکنندگان: این فرم ها توسط بازدید کنندگان پر گردیده و همانجا جمع آوری می شد.

6ـ توزیع بروشورهای مختلف جهت معرفی مرکز اسلامی هامبورگ و نیز آموزه های مهم اسلامی

باتوجه به استقبال خوب بازدیدکنندگان از غرفه آکادمی اسلامی آلمان، مجموعه مرکز اسلامی هامبورگ مصمّم است که سال آینده در سطح گسترده­ تری در این نمایشگاه حضور یابد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha