پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تجمع علمای مسلمان لبنان

حوزه/ تجمع علمای مسلمان لبنان در بیانیه خود گفت تجاوز سه گانه آمریکا، فرانسه و انگلیس به سوریه ثابت کرد که این کشور های مستکبر هیچ ارزشی به سازمان های بین المللی نمی دهند و خودسرانه اقدام به حمله می کنند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، تجمع علمای مسلمان لبنان در بیانیه ی خود گفت تجاوز سه گانه آمریکا، فرانسه و انگلیس به سوریه ثابت کرد که این کشور های مستکبر هیچ ارزشی به سازمان های بین المللی نمی دهند و خودسرانه اقدام به حمله می کند و آزادی ملت ها و حق آنان در تعیین سرنوشت برای کشور های ظالم و مستکبر اهمیتی ندارد.

تجمع علما در این بیانیه گفت: ما این تجاوز را محکوم می کنیم و می گوییم کشور هایی که اقدام به این تجاوز کردند، همان کشور هایی هستند که محمد بن سلمان ولیعهد سعودی به آنجا سفر کرده و با آن ها قرارداد های سنگینی بسته است و هدفش ضربه زدن به  محور مقاومت و رکن اساسی آن سوریه است.

در این بیانیه آمده است: محور مقاومت در برابر این تجاوز وحشیانه دست روی دست نخواهد گذاشت و از راه مناسبی پاسخ خواهد داد و شاید بهترین پاسخ، آزادی سریع تر تمامی مناطق سوریه از اشغال گروهک های تکفیری باشد.

تجمع علما تاکید کرد: نیرو های آمریکایی و ترکیه، اشغالگر هستند و دولت و ملت سوریه باید از راه اسلوب های مقاومت آنان را از خاک خود بیرون براند، امّا موضع ترکیه در تایید تجاوز سه گانه و از طرف دیگر حضور آن در کنار کشور های هم پیمان با ایران و روسیه، یک نفاق سیاسی است و با آن باید بر این اساس تعامل کرد.

تجمع علما به سخن رئیس جمهور سوریه اشاره کرد که گفته بود: هدف از این تجاوز منصرف شدن ما از موضع راهبردی است که در پیش گرفتیم به خصوص موضع ما در خصوص فلسطین و تکمیل نابودی تروریسم است و ما عقب نشینی نخواهیم کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha