جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
غنا از مساجد خواسته برای پخش اذان به جای بلندگو از واتس آپ استفاده کنند!

حوزه/ دولت غنا به بهانه مبارزه با آلودگی صوتی از مساجد این کشور خواسته به جای استفاده از بلندگوها، از نرم افزار واتس آپ برای اعلام زمان نماز به مردم استفاده کنند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از dw، دولت آفریقایی غنا از مساجد خواسته صدای بلندگوهای پخش کننده اذان را قطع کرده و به جای آن، از نرم افزار واتس آپ برای اعلام زمان نماز به مردم استفاده کنند.

مقامات غنا این اقدام را به بهانه کاهش آلودگی صوتی انجام داده اند، این درحالی است که معمولا شهرهای آفریقایی روزانه با سرو صدای زیادی در خارج و داخل ساختمان ها مواجه هستند.

ترافیک های پر هرج و مرج، بلندگوهای پخش کننده موسیقی، فریادهای فروشندگان خیابانی و گفتگوی هزاران نفر در خیابان ها که مشغول کسب و کار هستند، یکی از مرسوم ترین عوامل ایجاد کننده آلودگی صوتی در اکثر شهر های بزرگ آفریقایی هستند، اما در غنا مقامات محلی اماکن مذهبی چون مساجد و کلیساها را عامل تولید صدا اعلام کرده اند.

در این میان از مساجد خواسته شده که به جای پخش اذان از بلندگوی مناره ها، از پیام اینترنتی و نرم افزار واتس آپ استفاده شود.

مسلمانان از ایده دولت حمایت نکردند.

بسیاری از مسلمانانی که در شهر آکرا، پایتخت غنا زندگی می کنند، از این ایده حمایت نکرده و آن را نامناسب توصیف کردند.

شیخ عثمان احمد، امام مسجد جامع فداما که موذن مسجد نیز می باشد مخالفت خود را با این ایده اعلام کرده و آن را غیرضروری دانسته است.

یکی دیگر از ساکنان نیز با اعلام مخالفت خود با این طرح گفت: همه که در شبکه های اجتماعی نیستند! خیلی از مردم اینجا حتی سواد ندارند و این شیوه مناسب آن ها نیست.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha