جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
امام جمعه ارومیه

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین قریشی بر ضرورت فرهنگ سازی استفاده از کالای ایرانی، گفت: تولیدکنندگان با تولید جنس خوب و رقابت پذیر می توانند مردم را نسبت به خرید تولید داخل جذب کنند.

حجت السلام والمسلمین سیدمهدی قریشی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در ارومیه، با تاکید بر اهتمام جدی مسئولین نسبت به اجرای منویات مقام معظم رهبری، اظهار داشت: فرمایشات و رهنمودهای مقام معظم رهبری بسیار حائز اهمیت است، به طوری که شعار امسال را تولید ملی و حمایت از کالای ایرانی انتخاب کرده‌اند، به این موضوع بایستی اهمیت دهیم به ویژه اینکه یک موضوع واجب شرعی شده است.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری به عنوان ولی فقیه در این زمینه حکم شرعی داده‌اند لذا مسئولان و مردم هرچه در توان داریم باید از استفاده جنس خارجی بپرهیزیم و جنس ایرانی خریداری کنیم، افزود: البته تولیدکننده‌ها با تولید جنس خوب و رقابت پذیر می توانند مردم را نسبت به خرید تولید داخل جذب کرده و مردم قطعا به تولید ملی تعصب دارند.

امام جمعه ارومیه تصریح کرد: مقام معظم رهبری فرمودند که متعصبانه باید جنس و کالای ایرانی استفاده کنیم. این رفتار یک تعصب نیکویی است، گاهی انسان غصه می‌خورد از کسانی شنیده‌ام که برخی مسئول هستند حتی پول دارند و امکان خرید جنس ایرانی هم دارند و می‌توانند که در اینجا هم یک زندگی خوبی فراهم کنند، ولی به این مقوله توجه نمی‌کنند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با بیان اینکه افراد متمکن چند ماه یک بار به شهر مرزی ترکیه رفته و دو یا سه چمدان خریداری کرده و به استان برمی‌گردند، این مسائل به معنای واقعی کلمه تعجب آور است، اذعان داشت: چنانچه به کشورمان تعصب داریم و به ملت‌مان مهر می‌ورزیم باید از کالای ایرانی حمایت کنیم.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه اگر ایران را دوست داریم و می‌خواهیم اشتغال جوانان برقرار باشد و اگر به جوانان دل‌مان می‌‌سوزد باید کالا و جنس ایرانی مصرف کرده و این فرهنگ را در جامعه اسلامی نهادینه کرد، گفت: اقشار مختلف مردم را هم می‌توان به این سمت و سو ترغیب کرد.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی با اشاره به اینکه خرید کردن از سایر کشورها فقط باعث فعال سازی کارخانجات بیگانه‌‌ها و بیکار شدن مردم ما می‌شود، افزود: لازم و ضروری است که در این زمینه تغییر رویه اساسی صورت گیرد و اجازه ندهیم که در ایران واحدهای تولیدی و صنعتی راکد بمانند.

وی خاطرنشان کرد: برای حمایت از کالای ایرانی باید به قدری فرهنگ‌‌سازی و آگاه سازی در جامعه و بین آحاد مردم صورت گیرد که از این به بعد خرید جنس خارجی عیب تلقی شده و استفاده از جنس ایرانی برای انسان‌ها مدال افتخار باشد همچنین استفاده از کالای خارجی را هم باید عیب بدانیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha