پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام والمسلمین رحیمی صادق- مدیر حوزه علمیه تهران

حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین رحیمی صادق با بیان اینکه حمایت از کالای ایرانی نیاز به فرهنگ سازی در جامعه دارد، گفت: به مدارس علمیه استان تهران ابلاغ شد چنانچه کیفیت کالای تولید داخلی در حد کالای مشابه خارجی نباشد، ولی می توان از آن استفاده و بهره برد، خرید کالای تولید داخل در اولویت بوده و خرید کالای خارجی ممنوع است.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدهادی رحیمی صادق در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، با تاکید بر التزام عملی آحاد مردم و همه دستگاه های دولتی در تحقق شعال سال، اظهار داشت: مسئله تعیین عنوان شعار سال که طی سال های گذشته توسط مقام معظم رهبری صورت می گیرد، در واقع بیان سیاست راهبردی نظام جمهوری اسلامی می‌باشد که بر اساس مطالعات و اطلاعات دقیق، و تدبیر مقام معظم رهبری در شناخت مواضع و نقشه های شوم دشمنان است.

* نام‌گذاری سال جدید از سوی رهبر انقلاب یک اقدام راهبردی است

وی با بیان این که رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال از مطالبات جدی مردم است، گفت: مقام معظم رهبری با طرح موضوع حمایت از کالای ایرانی به درستی نیاز کشور را بیان و مردم و مسئولین دولتی را نسبت به این مسئله آگاه ساختند. با این که مسائل فرهنگی در اندیشه و نگاه رهبر معظم انقلاب بسیار مهم است ولی رسیدگی به اوضاع اقتصادی کشور و بهبود معیشت مردم در شرایط کنونی که به یکی از راه های نفوذ دشمنان برای ناامید کردن مردم از نظام اسلامی تبدیل شده، موجب شد تا شعارهایی که رهبر انقلاب برای سال‌های شمسی نامگذاری می کنند با عناوین اقتصاد مقاومتی باشد.

این استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: اعمال شدیدترین تحریم های اقتصادی از جانب دشمنان نیز موید همین امر است که آنان در صدد تضعیف اقتصاد کشور و آسیب زدن به معیشت مردم هستند تا بدین طریق با نفوذ به ساختار اقتصادی نظام و ناکارآمد نشان دادن انقلاب اسلامی و ناامید کردن مردم، به اهداف نامشروع خود دست یابند.

مدیر حوزه علمیه تهران افزود: در مسائل اقتصادی یکی از مباحث مهم، بحث اشتغال و ایجاد شغل است که در سال قبل با نامگذاری آن به اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل، به ابعاد مختلف آن پرداخته شد.

* حمایت از کالای ایرانی یعنی امنیت شغلی جوانان ایرانی

مدیر حوزه علمیه استان تهران عنوان داشت: اگر از کالای ایرانی حمایت شود در واقع امنیت شغلی کارگر ایرانی تامین شده و با ایجاد شغل و رونق اقتصادی، کشور از رکود اقتصادی خارج خواهد شد. ولی اگر مردم و مسئولین به فکر حکایت از تولید داخلی نباشند و نگاه شان و حمایت شان به تولیدات و کالاهای خارجی باشد، طبیعی است که کارخانه های ایرانی یکی پس از دیگری به تعطیلی می‌انجامد و این بحران هم اکنون درباره برخی کارخانجات تولیدی اتفاق افتاده و نتیجه آن بی کاری کارگران ایرانی و رکود در اقتصاد و تولید داخلی خواهد بود.

وی تصریح کرد: حمایت از تولید داخلی و کالای ایرانی زیر بنای حمایت از اقتصاد کشور و تحقق اقتصاد مقاومتی است که منجر به توسعه و پیشرفت جامعه و بهبود معیشت مردم خواهد شد. بنا بر این در تحقق شعار سال، باید افراد و شخصیت‌های حقیقی و حقوقی جامعه ایفای نقش نموده و وظایف خود را به درستی انجام دهند، به عبارت دیگر؛ مردم، تولیدکنندگان، دولت، مجلس، قوه قضائیه، رسانه ها، صدا و سیما و حوزه های علمیه هر کدام وظایف سنگینی را برای تحقق شعار سال بر عهده دارند.

حجت‌الاسلام والمسلمین رحیمی صادق اظهار کرد: از آن جهت که نظام و انقلاب اسلامی فرزند حوزه علمیه است، لذا حوزه‌های علمیه در راستای تحقق سیاست‌های راهبردی نظام اسلامی رسالت سنگینی را بر عهده دارد. بنابراین حوزه علمیه چه قبل از پیروزی انقلاب و چه بعد از آن و در همه اتفاقات و حوادث مهم کشور همیشه پیشرو بوده و با تقدیم شهدای بسیاری با خون و قلم خود از این نظام محافظت کرده است.

* حوزه های علمیه برای تحقق شعار سال فرهنگ سازی کنند

وی بیان داشت: مبلغان و طلاب حوزه‌های علمیه باید ضرورت حمایت از تولید کالای ایرانی را برای مردم تبیین و در جامعه فرهنگ سازی کنند. زیرا اگر ضرورت این مسئله برای مردم تبیین شود قطعاً تاثیر بسزایی در فرهنگ سازی و حمایت از کالای ایرانی خواهد داشت.

مدیر حوزه علمیه استان تهران عنوان داشت: به نظر می آید بهترین نقطه شروع برای فرهنگ سازی حمایت و استفاده از کالای ایرانی؛ از خانواده، اقوام، دوستان و آشنایان طلاب، مبلغان و ائمه جماعات مساجد می‌باشد و در این میان ظرفیت فضای مجازی بستر مناسب و نو ای را در جهت تحقق فرهنگ سازی حمایت از کالای داخلی را دارد. همچنین مناسبت های پیش رو به ویژه ایام ماه مبارک رمضان فرصت مناسبی برای مبلغان و ائمه جماعات جهت طرح و تبیین این مسئله برای مردم فراهم نموده است.

وی افزود: معرفی کالاهای ایرانی به مردم از جمله راهکارهای عملی در حمایت از کالای ایرانی و فرهنگ سازی آن در جامعه است. بنابراین ضرورت دارد جمعی از افراد دلسوز در حوزه‌های علمیه، نهادهای مردمی و دستگاه های دولتی، نسبت به تهیه لیست اقلام تولید خارجی که مشابه داخلی دارد اقدام نموده و در فروشگاه‌ها در اختیار مردم قرار گیرد تا بتوانند با خرید کالای داخلی هم به تولید اشتغال کمک کنند و هم به وظیفه خود در حمایت از اقتصاد ملی عمل نمایند.

* مصوبه ممنوعیت خرید کالای خارجی به مدارس علمیه استان ابلاغ شد

حجت‌الاسلام والمسلمین رحیمی صادق، فرهنگ سازی را عامل مهمی در تحقق شعار سال برشمرد و گفت: مرکز مدیریت حوزه علمیه تهران در اولین اقدام برای فرهنگ سازی و حمایت از کالای ایرانی طی دستورالعملی به همه مدیران مدارس علمیه استان، خرید هر نوع کالای خارجی اعم از لوازم اداری یا تجهیزات ساختمانی و عمرانی که مشابه داخلی دارد را ممنون اعلام کرد.

مدیر حوزه علمیه استان تهران در پایان گفت: به مدارس علمیه استان تهران ابلاغ شد چنانچه کیفیت کالای تولید داخلی در حد کالای مشابه خارجی نباشد، ولی می توان از آن استفاده و بهره برد، خرید کالای تولید داخل در اولویت بوده و خرید کالای خارجی ممنوع است. 313/42

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha