جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
واردات

حوزه/ عضو شورای حوزه علمیه استان قزوین با تاکید بر ضرورت حمایت از تولید ملی، گفت: مسئولان مانع ورود اجناس خارجی دارای مشابه داخلی به کشور شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از قزوین، حجت‌الاسلام محمد محبی، پیش از ظهر امروز در جمع طلاب مرکز تخصصی کلام حوزه علمیه قزوین، با اشاره به نام‌گذاری سال جدید مبنی بر «حمایت از کالای ایرانی» اظهار داشت: افزایش کیفیت کالاهای داخلی، جلب اعتماد مردم و افزایش خدمات پس از فروش از سوی تولیدکننده برای مشتریان، بسیار می‌تواند در تحقق شعار سال که همان حمایت از کالای داخلی است، مؤثر باشد.

عضو شورای حوزه علمیه استان قزوین تصریح کرد: شکل‌گیری کمپین‌هایی در حمایت از کالای ایرانی، از دیگر عوامل تأثیرگذار در راستای حمایت از کالای داخلی است؛ البته رسانه‌ها نیز در معرفی کالای ایرانی و تشویق مردم به خرید کالاهای داخلی نقش بسزایی دارند.

وی افزود: مسئولین باید نسبت به کنترل واردات حساس بوده، واردات بی‌رویه اجناس خارجی را کاهش داده و مانع ورود اجناس خارجی که نمونه داخلی آن در کشور وجود دارد شوند.

حجت‌الاسلام محبی خاطرنشان کرد: اعطای تسهیلات به تولیدکنندگان از دیگر عوامل مؤثر در حمایت از تولیدات داخلی و افزایش کیفیت آن‌ها است، لذا اعطای تسهیلات با بهره پایین و اقساط بلندمدت از مهم‌ترین کارهایی است که  بانک‌ها می‌توانند در این زمینه انجام دهند.

وی گفت: برای تحقق حمایت از کالای داخلی علاوه برافزایش کیفیت‌ها از سوی تولیدکنندگان می‌بایست مردم و مسئولین نیز در صحنه حضورداشته و برای حمایت از کالای داخلی دست‌به‌دست یکدیگر دهند.

عضو شورای حوزه علمیه استان قزوین افزود: متأسفانه امروز مباحثی چون موضوع ضمانت و ارائه خدمات پس از فروش در کشور بسیار ضعیف بوده و سبب بی‌اعتمادی مردم شده؛ لذا باید سرمایه‌داران و تولیدکنندگان نسبت به جلب اعتماد مردم حساس باشند.

وی تصریح کرد: جلب اعتماد مردم از سوی صنعتگران، تولیدکنندگان، مدیران و مسئولین از مهم‌ترین مباحث در تحقق حمایت از کالای داخلی است که باید موردتوجه قرار گیرد

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha