شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سید مفید حسینی کوهساری، در نشست هفتگی  شورای دبیران خبرگزاری رسمی حوزه

حوزه/مسئول ارتباطات و بین الملل حوزه های علمیه گفت: باید خیلی از فضاهای رسانه ای حوزه را فعال و ساماندهی کنیم، امروز کسی عهده دار مدیریت شبکه های رسانه ای حوزوی نیست و افراد رسانه ای حوزوی پناهگاه جدی ندارند؛ باید این پناهگاه را برای همه فراهم کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین سید مفید حسینی کوهساری، امروز در نشست هفتگی شورای دبیران خبرگزاری رسمی حوزه، با تبریک اعیاد رجبیه، به بعثت پیامبر اسلام(ص) اشاره کرد و گفت: بعثت برای پیامبر (ص)بود، ولی این بعثت قرار است که به بعثت انسان های دیگر که می توانند در این زمینه نقش بیافرینند منجر شود، چرا که آنها هم می توانند اهل بعثت شوند.

مدیر عامل خبرگزاری حوزه افزود: حقیقتی که بعثت پیامبر دارد، همان اسلام عزیز و قرآن کریم است؛ این پیام و رسالت باید منتقل شود و رسانه ها و اصحاب رسانه می توانند در این زمینه نقش مهمی ایفا  کنند.

وی تشکیل شورای دبیران در خبرگزاری حوزه و بررسی هفتگی و منظم امور رسانه ای در این شورا را تحسین کرد و بیان داشت: شورایی کردن امور و استفاده و شنیدن نظرات همدیگر و تجمیع کردن آراء و کارها، بسیار ارزشمند است و نه تنها ارزشمند، بلکه تنها راه برای موفقیت همین امر است.

مدیر مسئول هفته نامه افق حوزه، با اشاره به آیاتی از سوره «عصر» ادامه داد: برای این منظور شواهد قرآنی بسیاری است که خداوند در سوره عصر می فرماید، انسان در خسران است، سرنوشت انسان با خسران  عجین شده است و گریزی از آن ندارد، غیر از یک گروه، اگر انسان جزو آن گروه نباشد همه سرمایه اش از دست می رود.

وی با بیان این که چه وقت انسان می تواند از این خسران نجات پیدا کند گفت: اگر انسان بخواهد از خسران بیرون بیاید، باید «گروهی» کار کند و از «فردی» بیرون بیاید، گروهی کارکردن، عمل صالح انجام دادن، مومن بودن و اهل حق و صبر بودن شعار اصلی سوره «والعصر» است.

مدیر عامل خبرگزاری حوزه گفت: انسانها باید یک هدف و ایمان داشته باشند تا به آن هدف برسند و اهل تواصی  بوده، به همدیگر کمک کنند تا در طول مسیر خسته نشوند، حق را فراموش نکنند و دچار انحراف و کج فهمی نگردند.

وی ادامه داد: در شرایط امروز دنیا که این همه پیچیدگی، مشکلات و از طرفی این همه رسالتی که به عهده ما است، در مسیرِ حق بودن کار سختی است و امیدواریم که مجاهدانه و صابرانه به آن مسیر و هدف برسیم.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی کوهساری در ادامه  با اشاره به برخی  اولویت های رسانه حوزه در سال جدید بیان داشت: مجموعه رسانه حوزه روبه جلو و در حال تحول است و امسال هم مانند سال گذشته کارها روبه جلو خواهد بود.

وی افزود: باید خیلی از فضاهای رسانه ای حوزوی را فعال و ساماندهی کنیم، امروز افراد رسانه ای حوزوی پناهگاه جدی ندارند؛ باید این پناهگاه را برای همه آنان فراهم کنیم.

مسئول ارتباطات و بین الملل حوزه های علمیه با بیان این که باید با همه رسانه ها ارتباط جدی و نزدیکی داشته باشیم، گفت: به عنوان رسانه رسمی حوزه،نباید از تحولات فکری عقب بمانیم که در این صورت دچار بحران خواهیم شد.

شورای سیاستگذاری رسانه تشکیل می شود

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا برته مدیرکل اطلاع رسانی و رسانه حوزه نیز در سخنانی گفت: رسانه حوزه، در سه سطح، شوراها را تشکیل داده، شورای دبیران، شورای سردبیران و مدیران اداری، و شوراهایی با جامعه مخاطب که نشست ها و جلسات مختلفی با آنان برگزار می کند.

وی ادامه داد: به دنبال تشکیل شورای سیاستگذاری رسانه که اعضای آن از شورای عالی حوزه و رسانه های مطرح حوزوی باشند هستیم که جلسات این شورا به صورت ادواری برگزار خواهد شد.

خاطرنشان می شود: در ادامه این جلسه سردبیر و هریک از دبیران گروه های خبری، گزارشی از فعالیت ها گذشته و اولویت برنامه های سال جدید را ارائه کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha