چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام مصطفایی

رئیس سازمان بسیج طلاب و روحانیون استان قزوین گفت: برقراری عدالت به عهده مسئولین و دولتمردان است، چرا که در قرآن نیز هدف اصلی از ارسال رسل این بوده که در میان مردم به قسط قیام کنند و زمینه را برای برقراری عدالت فراهم کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از قزوین، حجت الاسلام ابوالفضل مصطفایی، صبح امروز در جمع اعضای حلقه های صالحین مدارس حوزه علمیه قزوین که در سالن اجتماعات این مدرسه برگزار شد، گفت: برقراری قسط، رسیدن هرکس به حق خود، نبود شکاف طبقاتی و هم‌چنین نبود فقیر و بیکاری در جامعه از اصلی‌ترین شاخصه‌های تحقق عدالت اجتماعی در جامعه است.

وی افزود: وقتی ما از عدالت صحبت می‌کنیم هرگز منظورمان تقسیم امکانات به‌صورت مساوی در بین همه افراد نبوده و این تعبیر از عدالت تنها دربرگیرنده معنای کمونیستی آن بوده و هرگز مورد تایید جامعه اسلامی نیس..

رئیس سازمان بسیج طلاب و روحانیون استان قزوین، گفت: برقراری عدالت به عهده خود مسئولین و دولتمردان است، چرا که در قرآن نیز هدف اصلی از ارسال رسل این بوده که در میان مردم به قسط قیام کنند و زمینه را برای برقراری عدالت فراهم کنند.

حجت الاسلام مصطفایی خاطرنشان کرد: عدالت اجتماعی از ابعاد فرهنگی و معنوی نیز برخوردار بوده و این که خود مسئولین و حکومت داران تا زمانی که در جامعه مشکلاتی چون فقر و بیکاری وجود دارد، نهایت ساده‌زیستی را داشته باشند نمونه‌ای از عمل به بعد فرهنگی و معنوی تحقق عدالت در جامعه است.

وی اظهار کرد: افراد جامعه تا زمانی می‌توانند با مشکلاتی چون فقر و بیکاری دست به گریبان بوده و آن را تحمل کنند که مسئولین ساده‌زیستی را پیشه خود قرار دهند و مانع بروز فاصله طبقاتی بسیار در جامعه شوند.

رئیس سازمان بسیج طلاب و روحانیون استان قزوین در پایان گفت: در جامعه امروز که مردم خود از حکومت بوده و وسایل ارتباطی و اطلاع‌رسانی بسیار مجهزی در کشور وجود دارد باید توجه داشت و آگاه بود که وجود اختلاف طبقاتی و اشرافی‌گری می‌تواند ضربه‌ای مهلک به حساب آید.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha