پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سید علی مهدی نژاد

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان سمنان با اشاره به دستور مدیریت حوزه استان به مدارس علمیه مبنی بر استفاده از کالای داخلی، گفت: روحانیت شعار سال را برای مردم تبیین کنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از سمنان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید علی مهدی نژاد، پیش از ظهر امروز در دیدار نوروزی با مسئول دفتر خبرگزاری حوزه در استان سمنان با اشاره به شعار سال مبنی بر «حمایت از کالای ایرانی» که از سوی ولی امر مسلمین جهان آیت الله العظمی خامنه‌ای (مدظله‌العالی) انتخاب‌شده است، اظهار داشت: طی ابلاغی به روحانیتی که با کارخانجات و واحدهای تولیدی این استان مرتبط هستند ، تأکید کرده‌ایم که به کارخانجات و واحدهای تولیدی استان گوشزد کنند تا به‌منظور افزایش خرید کالاهای ایرانی توسط مردم کیفیت محصولات و تولیدات داخلی را افزایش دهند.

مدیر حوزه علمیه استان سمنان تصریح کرد: روحانیت به‌عنوان قشر مهم و مؤثر و تأثیرگذار در اجتماع باید در مساجد و منابر خود شعار سال را برای مردم تبیین کنند تا همه مردم نسبت به اهمیت این شعار واقف شوند تا بتوانیم مشکلات اقتصادی در کشور را کاهش دهیم که البته این مسئله نیز از سوی مرکز مدیریت حوزه علمیه استان سمنان به مبلغین این استان اعلام‌شده است و به روحانیون طرح امین نیز تأکید کرده‌ایم تا در مدارس خرید کالای ایرانی را با دانش آموزان مطرح کنند.

وی افزود: مدارس‌ علمیه این استان نیز باید تمام خریدهای خود را معطوف به کالای ایرانی کنند تا فروش جنس دست‌ساخته کارگر ایرانی در کشور رونق بگیرد و اقتصاد بیمار شده نیز از این حالت بیرون بیاید و مشکلات اقتصادی کاهش یابد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مهدی نژاد با بیان اینکه پیش‌ازاین حتی فکر اینکه کالاهایی را که داریم می‌خریم خارجی است نمی‌کردیم، خاطرنشان کرد: بسیاری از کالاهایی را در گذشته می‌خریدیم کالای خارجی بود که نظیر برخی از این لپ‌لپ‌ها که ساخت چین است اما امسال با تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی دغدغه جدی داریم تا با خرید کالای ایرانی، فروش جنس ایرانی رونق بگیرد.

وی با اشاره به اینکه شخصی تعریف می‌کرد د ریکی از شهرهای این استان سنگ‌قبر برزیلی خریداری کرده است، افزود: دریکی از شهرهای این استان سنگ‌قبرهایی چینی وجود داشت که از 18 تا 35 میلیون تومان قیمت آن بود درصورتی‌که مشابه همین سنگ با جنس بهتر و ارزان‌قیمت‌تر اما ایرانی وجود دارد.

تحول‌آفرینی در عرصه رسانه برای طلاب و روحانیت در سال جدید

نماینده خبرگزاری حوزه در استان سمنان نیز در ابتدای این دیدار ضمن تقدیر و تشکر از مجموعه مدیریت حوزه علمیه استان سمنان در همکاری و تعامل با مجموعه این خبرگزاری در استان اظهار داشت: خبرگزاری حوزه در استان سمنان در سال جدید برنامه‌های جدی و مهمی را برای طلاب و روحانیت در عرصه رسانه دنبال می‌کند که این نویدبخش تحولی در عرصه رسانه‌ای برای این قشر مهم است.

ناصر مؤمنیان با اشاره به برنامه‌های آتی و در دست اقدام دفتر این خبرگزاری در سال جدید، تصریح کرد: تعامل با صدای مرکز سمنان به‌منظور انعکاس رویدادها و اخبار حوزوی، راه‌اندازی استودیو خبرگزاری حوزه جهت ضبط و پوشش خبرها و مصاحبه‌های تصویری، برگزاری کارگاه شناخت رسانه و مطبوعات و... ازجمله برخی از برنامه‌های خبرگزاری حوزه در این استان است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha