پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
عید مبعث

حوزه/ مراسم جشن بیست‌وهفت رجب، سالروز مبعث پیام‌آور صلح و عدالت حضرت محمد مصطفی(ص) با حضور عاشقان و محبان نبی مکرم اسلام و ایرانیان مقیم از سوی نمایندگی‌های فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در خارج از كشور برگزار شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، مراسم جشن بیست‌وهفت رجب، سالروز مبعث پیام‌آور صلح و عدالت حضرت محمد مصطفی(ص) با حضور عاشقان و محبان نبی مکرم اسلام و ایرانیان مقیم از سوی نمایندگی‌های فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در کشورهای افغانستان، زیمباوه، چین، غنا و فیلیپین برگزار شد.

افغانستان

جشن مبعث پیامبر اکرم(ص) توسط مجمع فرهنگی انصار المهدی و با همکاری نمایندگی فرهنگی ایران در مسجد جامع شهرستان شولگره برگزار شد.

این مراسم با تلاوت کلام الله مجید توسط حسین خلیلی آغاز شد و سپس حجت الاسلام حیدری، مسئول مجمع انصار المهدی در مورد اخلاق پیامبر اسلام(ص)، گفت: رسول گرامی اسلام(ص) امور زندگی خود را به مانند مسایل عبادی بر اساس توجه به قرآن تنظیم می‌کردند و توجه تام ایشان به معارف قرآن کریم بود.

در ادامه محمد حسین صدیقی، مدیر حوزه علمیه صادقیه در مورد هدف از رسالت پیامبر اکرم(ص) گفت: هدف اصلي بعثت پيامبراكرم(ص) و همه انبياء، هدايت و تزكيه نفوس عامه است كه اين محور اصلي يعني همان هدايت کردن جامعه و بازداشتن آنها از گمراهي و ضلالت است که پيرامون بعثت همه انبيای الهی صادق است.

پس از آن، قاسمی، از مداحان اهل البیت (ع) به مدیحه سرایی پرداخت.

پکن

همزمان با سالروز مبعث پیام‌آور صلح و عدالت حضرت محمد مصطفی(ص)، مراسم جشنی توسط ایرانیان مقیم پکن در سالن مولانای سفارت ایران در پکن برگزار شد.

کارکنان سفارت و نهادهای ایران و دانشجویان و ایرانیان مقیم و خانواده هایشان در این مراسم حضور داشتند.

این مراسم پس از اقامه نماز مغرب و عشا و تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید آغاز شد و سپس دانش‌آموزان مدرسه امام خمینی(ره) سفارت ایران به اجرای برنامه پرداختند.

در ادامه، حجت الاسلام سید صدر الدین شریعتی در باره بعثت حضرت رسول(ص) و اخلاق و رفتار سیاسی و اجتماعی آن حضرت سخنرانی کرد.

فیلیپین

به همت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، مراسم جشنی به مناسبت مبعث پیامبر اکرم (ص) با حضور ایرانیان، دانشجویان و انجمن اسلامی دانشجویان مانیل و مسلمانان فیلیپین در محل مسجد آبی مهارلیکا برگزار شد.

جاجوری، مدیر اداری مسجد از رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران به منظور برگزاری این برنامه در مسجد آبی تشکر کرد.

استاد بیان، یکی از اساتید قرآن دارالقرآن حضرت محمد (ص) مسجد آبی گفت: جشن معراج، جشن بزرگ مسلمانان جهان است چراکه این واقعه، بسیار مهم و بخشی از تاریخ بشریت و به ویژه مسلمانان است.

در ادامه، رایزن فرهنگی ایران در سخنان خود، این مراسم را نشانه وحدت بین مسلمانان دانست و گفت: در حالی که گروه‌های ضد اسلام با برهم زدن وحدت درصد توطئه بر علیه مسلمانان هستند این مسلمانان هستند که باید با برگزاری اینگونه جشن‌ها وحدت خود را حفظ کنند .

وی همچنین، حفظ وحدت و کسب علم را از مهمترین کارهای مسلمانان بخصوص مسلمانان فیلیپین مطرح کرد و گفت: با توجه به مشکلات پیش آمده در شهر مراوی، حفظ وحدت از اهم واجبات برای مسلمان به ویژه برادران و خواهران فیلیپینی است.

در بخش پایانی این مراسم، نجیب طاهر، از ائمه جمعه مسجد آبی سخنانی در باره ضرورت وحدت بین مسلمین جهان عنوان کرد.

غنا

مراسم بزرگداشت عید سعید مبعث نبی مکرم اسلام حضرت محمد مصطفی(ص) با حضور سفیر، اعضای سفارت، مدیران ارگان‌های کشورمان به همراه خانواده‌های ایرانی مقیم در محل رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در غنا برگزار شد.

این مراسم با دعای پرفیض کمیل آغاز و حجت الاسلام والمسلمین آقائی، مدیر حوزه علمیه اهل البیت(ع) در دو بخش به مناسبت سالروز شهادت امام موسی کاظم (ع) و نیز مبعث پیامبر گرامی اسلام (ص) سخنرانی کرد.

مدیر حوزه علمیه اهل بیت(ع) ضمن تبریک عید سعید مبعث اهداف عالیه بلندمدت و مقطعی حضرت پیامبر(ص) را بیان کرد و به بررسی اهداف مهم پیامبر گرامی اسلام پرداخت.

در ادامه، اشعاری در مدح مقام نبوت حضرت رسول اکرم(ص) توسط عباسی، مدیر مدرسه جمهوری اسلامی ایران در غنا قرائت شد.

حراره

همزمان با سالروز برگزيده شدن خاتم پيامبران حضرت محمد مصطفي (ص) و آغاز نبوت و رسالت حضرت ختمي مرتبت، مسلمانان و دوستداران خاندان عصمت و طهارت(ع) حراره در شب اين عيد بزرگ گردهم آمدند تا اين رويداد خجسته را به شادي بنشينند و شكرگزار رحمت واسعه الهي باشند.

در اين مراسم كه با حضور احمد عرفانيان، سفير ایران در زيمبابوه، رضا عسگري، رايزن فرهنگي ایران، كاركنان سفارت ایران در حراره و خانواده هاي آنان، شيخ اسماعيل دعا، رييس شوراي عالي امور مسلمانان زيمبابوه، دانش آموزان و مديران كالج اسلامي فاطمه زهرا (س) و بانوان بنياد «السلام» و نيز جمعي از شيعيان از نقاط دور و نزديك شركت داشتند، ابتدا آيات اوليه سوره علق توسط يكي از دانشجويان كالج قرائت و ترجمه انگليسي آن توسط رايزن فرهنگي ایران براي حاضران قرائت شد.

رضا عسگري در سخنانی در این مراسم، گفت: فلسفه رسالت و نبوت پيامبر اكرم(ص) در متن اين آيه نهفته شده كه همانا گسترش بخشش، لطف و مهرباني در جهان و در يك كلام رحمت واسعه الهي است.

سخنران بعدي جلسه، شيخ عبدالله ماكوئينجا، مدير كالج الزهرا(س) به زمان وقوع بعثت رسول اكرم(ص) اشاره کرد.

در ادامه مراسم، اشعاري در مدح و ثناي پيامبر اكرم( ص) توسط باقري يكي از ايرانيان مقيم خوانده شد.

سخنراني يكي از دانشجويان كالج الزهرا(س) در باره ویژگی های پیامبر(ص) بخش بعدي مراسم بود كه بسيار مورد توجه و تشويق حضار قرار گرفت.

در پايان مراسم، نماهنگ زيبايي كه توسط يكي از هنرمندان كشورمان درباره شخصيت محبوب رسول گرامي اسلام به سه زبان خوانده شده براي حضار پخش شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha