جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
اندونزی

حوزه/ اندیشمندان اندونزیایی گفتند: ما وجود اسلام در اندونزی را مدیون ایرانی ها هستیم. ایرانیان بودند که اسلام و تصوف را به اندونزی وارد کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تهران، دکتر نور هدی، رئیس دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه سوماترای اندونزی، در سمینار بین المللی شاخص های تمدن نوین اسلامی که پیش از ظهر امروز در دانشگاه مذاهب اسلامی تهران برگزار شد، گفت: ما وجود اسلام در اندونزی را مدیون ایرانی ها هستیم. ایرانیان بودند که اسلام و تصوف را به اندونزی وارد کردند.

وی در ادامه سخنان خود به تلاش دشمنان و وهابیت برای از بین بردن فرهنگ اسلام در اندونزی خبر داد و تأکید کرد: از بین بردن فرهنگی های بومی اسلامی اندونزی سبب از بین رفتن تمدن نوین اسلامی می شود.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: این که گفته می شود اسلام باید همانند اسلام وهابیت باشد فهم غلطی است. اسلام یعنی با فرهنگ و فطرت سازگاری داشته باشد چون دین رحمت برای تمام عالم است. وظیفه ما نیز آگاه کردن مردم اندونزی است تا بتوانیم وحدت را ایجاد کرده و تفرقه را از بین ببریم.

در ادامه مراسم پرفسور رملی، رئیس دانشکده حقوق و شریعت دانشگاه رادن فتح اندونزی و رئیس سازمان محمدیه در سخنانی با تأکید بر این که تمدن نوین اسلامی با وحدت امت اسلامی محقق می شود، عنوان کرد: تمدن اسلامی در پوشش اسلام محمدی به وجود می آید.

وی همچنین نقش اقتصاد را در تحقق تمدن نوین اسلامی بسیار مهم عنوان کرد و گفت: متأسفانه ما بانک شریعت نداریم، البته به اسم بانک شریعت داریم ولی در حقیقت اسلامی نیستند.

پرفسور رسان روسلی، رئیس دانشکده روانشناسی دانشگاه اسلامی پلمبنگ اندونزی به عنوان سخنران سوم از تلاش های جمهوری اسلامی ایران در تحقق تمدن نوین اسلامی تقدیر کرد و یادآور شد: نمی توان دنیای بدون اختلاف نظر داشت، مسلما همه مثل هم فکر نمی کنند و درباره موضوعات اختلافات فراوانی وجود دارد ولی باید بتوان با این اختلافات کنار آمد.

وی خاطرنشان کرد: برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی نیز نمی توان تمامی اختلافات میان انسان ها را حل کرد ولی می توان این اختلافات را کنترل کرده و با یک دیگر کنار آمد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha