سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
کد خبر: 446132
۲۶ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۳
حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا صالح

حوزه/ نخستین نشست تربیتی زندگی قرآنی از سوی رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در دهلی‌نو برگزار شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، نخستین نشست تربیتی دینی از سلسله نشست‌های زندگی قرآنی ویژه ایرانیان مقیم با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا صالح، رییس جامعةالمصطفی (ص) العالمیه در هند و جمعی از مسئولین و کارکنان نهادها، دانشجویان، ایرانیان مقیم و خانواده‌های ایشان در محل سالن اجتماعات رایزنی فرهنگی ایران در دهلی‌نو، برگزار شد.

این مراسم با قرائت دعای کمیل آغاز و با سخنان حجت‌الاسلام صالح پیرامون نکات تربیتی و آموزه‌های آیاتی از سوره مبارکه «شمس» ادامه یافت.

وی پس از مقدمه‌ای در باره ویژگی‌های نوعی از سخن گفتن خدا با ما گفت: این امر علاوه بر نوعی توجه دادن و فن بیان برای خدا برای جذب بندگان که امروز شعرا هم از آن بهره می‌برند، نشان دهنده دو ویژگی دیگر است؛ یکی آن که ما به چیزهایی قسم یاد می‌کنیم که برایمان از اهمیت و جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و دوم اینکه این قسم نشان دهنده و مقدمه‌ای برای موضوع مهمی است که برایش قسم یاد می‌کنیم.

رییس جامعةالمصطفی (ص) العالمیه در هند، توجه به نفس و پاک کردن آن را مهمترین رُکن برای دوری از گناه دانست و سرپیچی از فرمان الهی را نیز که در آیات انتهایی سوره در باره «قوم ثمود» آورده شده است، متذکر شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha