جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مسجد کانتیکت، نخستین مراسم درهای باز را برگزار کردند + تصاویر

حوزه/ مراسم روز درهای باز مسجد نیوهیون در ایالت کانتیک با عنوان «با همسایگان مسلمان ملاقات کنید» برای نخستین بار برگزار شده و دو کشیش نیز همراه از مدعوین این مراسم بودند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه ، مراسم درهای باز مرکز اسلامی نیوهیون در وست هیون واقع در ایالت کانتیکت آمریکا روز شنبه برگزار شد. این نخستین باری بود که این مرکز اسلامی در حرکتی به منظور ایجاد رابطه دوستی با همسایگان و از بین بردن شکاف میان مردم درهایش را به روی غیرمسلمانان می گشود.

در طی این نشست با عنوان «با همسایگان مسلمان ملاقات کنید»، به زنان غیرمسلمان روسری و پوشش اسلامی اهداء شد و از آن ها خواسته شد به منظور احترام به دین اسلام در محل مسجد باحجاب باشند.

یکی از بازدیدکنندگان مسجد در این باره گفت: من در نشست های متعددی شرکت کرده ام و معتقدم که این حرکت مهمی برای ایجاد روابط میان ادیانی می باشد.

در طی مراسم، بشیر دجیچه، امام جماعت و واعظ اسلامی درباره شباهت های میان اسلام و مسیحیت سخن گفته و از روی کتاب  قرآن برای حاضران خواند.

کشیش جیم دتویلر از کلیسای امید مسیحیان در شمال هیون و کشیش پاتریک دون از کلیسای وینارد نیز در میان بازدیدکنندگان حضور داشته و از بخش های مختلف مرکز اسلامی دیدن کردند.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha