جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 446166
۲۹ فروردین ۱۳۹۷ - ۰۳:۴۰
یک مسجد باستانی در استانبول دچار آتش سوزی شد

حوزه/خبرها حاکی است مسجد تاریخی تشویقیه واقع در منطقه سیسلی استانبول که تحت عملیات مرمت و بازسازی قرار داشته روز گذشته دچار حریق شده است. علت این آتش سوزی هنوز مشخص نیست.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از دیلی صباح، یک مسجد تاریخی در شهر استانبول در ترکیه روز گذشته دچار آتش سوزی شد.

این مسجد با نام مسجد باستانی تشویقیه واقع در منطقه سیسلی استانبول که هم اکنون تحت عملیات مرمت و بازسازی قرار دارد، روز گذشته دچار آتش سوزی شده وتصاویر انتشاری نشان می دهند که دود سیاهی مناره های این مسجد بلند شده است.

نیروهای آتش نشانی به سرعت برای اطفای حریق به محل آتش اعزام شده و توانستند آتش را تحت کنترل درآورند. متاسفانه آتش صدماتی به بخش داخلی مسجد وارد آورد. علل و دلایل آتش سوزی هنوز مشخص نیست.

 

مسجد تاریخی تشویقیه  توسط سلطان عبدالمجید یکم در سال 1854 به سبک نئوباروک ساخته شده است. ساخت این مسجد نخستین بار توسط سلطان سلیم سوم در سال 1794 آغاز شده بود اما چند دهه بعد به پایان رسید. این مسجد که با دو مسجد اورتاکوئی و کاخ دولما باغچه هم عصر می شود نخستین مسجدی می باشد که به سبک اروپایی در آن زمان ساخته شده که یکی از نشان های معماری آن ستون های سفید مشخص در درب ورودی هستند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha