پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام رحمانی

حوزه/رئیس اداره فرهنگی حوزه علمیه خراسان شمالی، الگوبرداری از سیره علمی و عملی ائمه اطهار(ع) را رمز موفقیت نسل جدید در زندگی فردی و اجتماعی عنوان کرد.

حجت‌الاسلام امید رحمانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، اظهار داشت: الگوبرداری از سیره علمی و عملی ائمه اطهار(ع) رمز موفقیت نسل جدید در زندگی فردی و اجتماعی است.

وی افزود: جامعه امروز با مشکلات فراوانی در زمینه‌های اخلاقی و فرهنگ اجتماعی روبرو است و الگو برداری از اخلاق ائمه اطهار(ع) به عنوان الگویی برتر، می‌تواند بسیاری از آسیب‌های موجود در این حوزه را کاهش دهد.

حجت‌الاسلام رحمانی تصریح کرد: سیره و روش ائمه اطهار(ع) برگرفته از فطرت انسانی و ارزش‌های الهی است و تنها راه نجات انسان نیز پناه بردن و الگوبرداری از سیره آنان است.

وی اظهار داشت: دین مقدس اسلام برای زندگی بشر و سعادت آن، عالی‌ترین برنامه‌های زندگی را در همه ابعاد دارد و از همه مهم‌تر سبک زندگی امامان معصوم(ع) است که با وجود این که ١٤٠٠ سال از زندگانی پربار این انوار الهی می‌گذرد اما هر روز احساس می‌شود که سیره ائمه اطهار(ع) تنها راه نجات بشراست، چراکه بر اساس فطرت و ارزش‌های انسانی و صفات برجسته اسلامی و الهی است.

رئیس اداره فرهنگی حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: آنچه لازم و ضروری است این است که به توصیه ائمه اطهار (ع) و اهل‌بیت(ع)، فرمان‌ها و ارشادات آن‌ها در زندگی توجه کنیم.

وی با بیان این که در دنیای امروز به شناخت بیشتری از ائمه نیاز داریم، افزود: همه ما وظیفه داریم امامان خود را به‌خوبی بشناسیم و نسبت به آن‌ها معرفت و شناخت پیدا کنیم و از دستورات آن‌ها پیروی کنیم.

حجت‌الاسلام رحمانی خاطرنشان کرد: اگر کسی می‌خواهد زندگی دینی و اسلامی داشته باشد، یکی از شرط‌های این زندگی توجه به زندگی ائمه اطهار(ع) است، زمانی که زندگی و سیره عملی ائمه اطهار(ع) را مطالعه می‌کنیم، سبک زندگی اسلامی را می‌یابیم.

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha