جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین رحیمی صادق- مدیر حوزه علمیه تهران

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین رحیمی صادق از برگزاری اولین اجلاسیه مشترک مسئولین و مدیران مدارس استان تهران در شمال کشور و بررسی طرح جامع ارزیابی و رتبه بندی واحدهای آموزشی خبر داد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدهادی رحیمی صادق در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در تهران، با اعلام این خبر گفت: اولین اجلاسیه مشترک مسئولین و مدیران مدارس حوزه علمیه استان تهران، روزهای چهارشنبه و پنجشنبه هفته جاری در مجتمع فرهنگی کوثر بابلسر برگزار می‌شود.

وی افزود: در طول سال تحصیلی اجلاسیه‌های مسئولین و مدیران به صورت فصلی و جداگانه برگزار می‌شود، ولی به دلیل اهمیت بررسی برخی موضوعات و کسب نظر مسئولین و مدیران مدارس، اولین اجلاسیه مشترک مسئولین و مدیران حوزه‌های علمیه استان تهران در شمال کشور برگزار می‌شود.

مدیر حوزه علمیه تهران به تبیین موضوع اجلاسیه مشترک مسئولین و مدیران مدارس پرداخت و عنوان داشت: یکی از موضوعاتی که در این اجلاسیه مورد بحث قرار خواهد گرفت؛ بررسی طرح جامع نظام تربیتی حوزه علمیه استان تهران است که برگرفته از نظام جامع تربیتی ابلاغ شده از طرف حوزه علمیه قم، و ماحصل نظام تربیتی آموزش پرورش مآل می‌باشد که توسط استاد رشاد ترسیم و تدوین شده است.

وی گفت: یکی از دغدغه های جدی مسئولین و مدیران مدارس علمیه مباحث تربیتی است از این رو یکی از مباحث اصلی که در این اجلاسیه مطرح و بررسی خواهد شد، طرح جامع تربیتی است.

حجت الاسلام والمسلمین رحیمی صادق ادامه داد: موضوع دومی که در این اجلاسیه مورد بحث قرار خواهد گرفت؛ بررسی طرح جامع ارزیابی و رتبه بندی واحدهای آموزشی حوزه علمیه استان تهران است.

وی اظهار داشت: کار کارشناسی جدی در تدوین این طرح صورت گرفته که مطابق با مصوبه شورای عالی حوزه های علمیه می باشد و البته برخی از مصوبات شورای عالی برای حوزه علمیه استان تهران بومی سازی شده است.

مدیر حوزه علمیه تهران افزود: در طرح جامع ارزیابی و رتبه بندی واحدهای آموزشی حوزه علمیه استان تهران؛ مدارس از جهات مختلف؛ تهذیب، پژوهش، آموزش و مسائل دیگر مورد ارزیابی قرار می‌گیرند و مدارس نسبت به میزان پیشرفت و ارتقاء آن ها در جهاتی که گفته شد، رتبه بندی می‌شوند.

وی بیان داشت: بنا بر این دو موضوع مهم در اجلاسیه مشترک مسئولین و مدیران مدارس علمیه استان تهران مورد بحث و بررسی و نقد قرار می گیرد و ان شاءالله امیدواریم بتوانیم اولین مرحله طرح جامع ارزیابی و رتبه بندی مدارس را امسال به مدارس استان ابلاغ و اجراء کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین رحیمی صادق در پایان با اشاره به فوائد و آثار اجرای طرح جامع ارزیابی مدارس، گفت: با اجرای این طرح؛ فضای رقابتی در مدارس فعال شده و آن ها را نسبت به ریز وظائفی که در امور تربیتی متوجه مسئولین مدارس است آگاه خواهد نمود.

وی افزود: با اجرای این طرح و بعد از اتمام اولین ارزیابی از مدارس، آن دسته از مدارسی که پیشرفت قابل قبولی داشته باشند و رتبه ارزیابی شان ارتقاء یافته باشد، از امتیازاتی که در نظر گرفته شده بهرمند خواهند شد و مدارسی هم که موفق به کسب رتبه لازم و قابل قبول نشده باشند، باید ضمن شناخت نقاط ضعف خود، نسبت به رفع آنها اقدام نموده و سطح و رتبه‌ی مدرسه را در جهات مختلف ارتقاء دهند. 313/42

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha