پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
دیدار با بیمه سلامت

جوزه/ حجت الاسلام والمسلمین عبادی با بیان این که آنچه که امروز مطرح است تفکر پول پرستی به جای خدا پرستی است، افزود: این همان فرهنگ وارداتی بیگانه است که به ما مسلمان ها آسیب زده است. در روایات از این زمان خبر داده اند که مردم دنبال نان و پول، رکوع و سجده می کنند. راوی می پرسد مگر اینها بت پرستند؟ معصوم می فرماید هر قطعه پول برایشان یک بت است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از بیرجند، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سید علیرضا عبادی، صبح امروز در دیدار با مدیرکل و معاونان بیمه سلامت خراسان‌جنوبی، اظهار داشت: بخش های عظیمی از جامعه هدف تسهیلاتی از بهداشت و درمان دریافت می کنند که از این زاویه زحمات شما قابل تقدیر و تشکر است اما مشکل اصلی که الان جامعه بشری به آن مبتلا است، مشکلی است که با این قضایا حل نمی شود.

وی افزود: وقتی می گوییم طرح سلامت، مراد سلامت تن و بدن است که آن هم حاصل نمی شود و روز به روز بیماری ها زیاد می شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به این که طرح سلامت به معنی صحیحش این است که انسان از نظر فکری و روحی سالم شود گفت: اگر انسان سالم نباشد هر طرحی که بریزید جواب نمی دهد.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی با بیان این که روی همین طرح سلامت چقدر تبلیغات شد، اما پاسخ نداد، ادامه داد: مشکل این است که نفس انسان سالم نیست، این همان فرهنگ وارداتی است که برای انسان بجای خدا، پول مطرح است و این می شود که رقابت گونه به دنبال اعتبارات می رویم.

وی بیان داشت: آنچه که باید می بود و در زمان هایی از زندگی بشری بوده، فرهنگ نابی است که خود مردم حافظش بوده اند که به دلیل سلامت نفسشان تمام همتشان این بوده است که مریض خوب شود، اما حالا تمام همت این نیست که مریض خوب شود بلکه سیستم ها بر این اساس هستند که درآمد بالا برود.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی تاکید کرد: اگر سلامت نفس بیاید، همه چیز به سلامت می رسد، اما اگر بخواهیم با طرح و اعتبارات به همه چیز نگاه کنیم در ادامه به آن طرح آسیب می رسد چون دنبال سلامت افراد نیستند و دنبال چیز دیگری می روند.

تفکر پول پرستی جایگزین خداپرستی شده است

حجت الاسلام والمسلمین عبادی با بیان این که آنچه که امروز مطرح است، تفکر پول پرستی به جای خدا پرستی است، افزود: این همان فرهنگ وارداتی بیگانه است که به ما مسلمان ها آسیب زده است. در روایات از این زمان خبر داده اند که مردم دنبال نان و پول، رکوع و سجده می کنند که راوی می پرسد مگر اینها بت پرست هستند؟ معصوم می فرماید هر قطعه پول برایشان یک بت است.

امام جمعه بیرجند متذکر شد: متاسفانه در این قضیه رقابت هم  می کنند و به وجدان و حرام و حلال و دین کار ندارند که البته دنیا این طوری است و ما هم آسیب دیده ایم. آسیب های فرهنگی که حضرت آقا به عنوان نفوذ نام می برند همین مسئله است.

تفاوت پزشکان متعهد و زیرمیزی بگیر

وی با اشاره به این که همین الان در همین کشور عده ای هستند از پزشکان متعهد که در روستا به دیدن مردم با صفای روستا می روند و در بخش های مختلف به مردم محبت و خدمت می کنند و هزینه ای نمی گیرند، گفت: این کار شدنی است اگرچه از طرف دیگر هستند پزشکانی که مبالغ کلانی گرفته و در عین حال مطب هم دارند و زیرمیزی هم می گیرند.

امام جمعه بیرجند یادآور شد: برای هر چیزی اعتبار لازم است، اما این شیوه که امروز به عنوان یک فکر ناسالم آمده هرگز کارساز نیست و به همین دلیل است که می بینیم اعتبارات مبلغ بالایی است، اما در پایان کار، کم می آورد که باید از مقامات نظارتی علتش را پرسید.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی خاطرنشان کرد: در عین حال در آن زاویه ای که شما خدمت رسانی می کنید و در این شرایط سخت و مشکلات اقتصادی مردم کمک می کنید امیدواریم موفق باشید ولی مشکل، مشکل فراگیری است بازهم هرگوشه ای که خوب شود، خوب است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha