جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سید محمود حسینی کاویانی

حوزه/ همایش«التین و الزیتون» به مناسبت سی و هشتمین سالگرد بزرگداشت شهادت شهید آیت الله سید محمد باقر صدر و خواهر بزرگوارشان شهیده بنت الهدی، به همت معاونت فرهنگی تربیتی مجتمع آموزش عالی بنت الهدی  و با مشارکت انجمن "رائدات الهدی" در قم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاریحوزه، حجت الاسلام والمسلمین حسینی کاویانی، رئیس مجتمع آموزش عالی بنت الهدی، پیش از ظهر امروز در این همایش با بیان این که هر کدام از انسان ها از شئون بعثتی برخوردارند، اظهار داشت: طلاب علوم دینی مبعوث شده اند تا رسالت جهانی تبیین اندیشه های الهی در عرصه های مختلف زیست بشری را بر عهده بگیرند.

وی با تأکید بر این که آدمی در هر یک از مراحل کمال، به انجام رسالت و وظیفه ای مبعوث می شود، خاطرنشان کرد: خصلت و ویژگی که ما انسان ها را از دیگر موجودات متمایز می سازد، همین بعثت هایی است که در گذرگاه های مختلف زندگی بر عهده ما گذارده می شود.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی کاویانی با اشاره به این که فرار انسان از مسئولیت هایی که بر عهده او گذارده می شود بسیار خطرناک است، ابراز داشت: اگر مبعوث مِن عند الله نباشیم و بعثت خدایی را نپذیریم، مبعوث من عند الشیطان خواهیم شد.

رئیس مجتمع آموزش عالی بنت الهدی با بیان این که عده ای هدایت گر آتش بوده، آدمیان را به سمت جهنم دعوت می کنند، یادآور شد: تحول قلب و جان مردم به سمت و سوی خداوند متعال را از مهمترین وظایف مبعوثان من عند الله، ایشان، هدایت کنندگان به سمت خیر و رضوان الهی هستند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی کاویانی در بخش دیگری از سخنان خود به شخصیت والای شهید آیت الله محمد باقر صدر و شهیده بنت الهدی اشاره نمود و اظهار داشت: این دو بزگوار پیامبرگونه مبعوث الی الخیر شده، به دنبال احیا و سوق دادن قلب آدمیان به سمت ذات اقدس الهی بودند.

وی با تأکید بر این که کار خالصی برای رضای الهی انجام شود، ارزشمند است، اظهار داشت: کسی که تمام ظرفیت وجودی خویش را در راستای انجام رسالت الهی که بر عهده او نهاده شده، قرار دهد، شهید در راه خداوند متعال خواهد بود.

رئیس مجتمع آموزش عالی بنت الهدی به نقش آفرینی های مهم شهیده بنت الهدی اشاره نمود و اذعان داشت: این بانوی گرامی، یکپارچه ایمان بود و با رها سازی ترس از وجود خویش، در حین دستگیری، همواره به فکر حجاب و حفظ گوهر وجودی اش بود.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی کاویانی با بیان این که زن بودن منافاتی با بعثت و انجام رسالت الهی ندارد، اظهار داشت: بانوان می توانند نقش های مهمی را در راستای انجام رسالت الهی بر دوش گرفته، تأثیرات عمیقی را در جوامع انسانی ایجاد نمایند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha