شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام خاموشی

حوزه/ رییس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: کشورهای همسایه که امروز به عابر بانک و مزدور کشورهای غرب معروف هستند تنها به مسائل اقتصادی فکر می‌کنند. اگر اقتصاد آنان در یمن باشد جنگ راه می اندازند، اگر در ساختمان سازی باشد، ساختمان می سازند و تنها یدک کش نام خادمین حرمین شریفین هستند و به چیزی جز اقتصاد فکر نمی کنند.

به گزارش خبرگزاریحوزه از تهران، حجت‌الاسلام و المسلمین سید مهدی خاموشی، در همایش «به سوی تعالی» که صبح امروز(۲۷ فروردین) در کانون مفتح تهران برگزار شد، گفت: سال ۵۷ انقلاب اسلامی را در ایران محقق کردیم. آیا انقلاب اسلامی به دنبال تمدن سازی با انسان های غیرمتعالی بوده است؟ خیر، پاسخ منفی است. هدف انقلاب اسلامی انسان های بی هویت و بی خدا نیست.

وی افزود: کشورهای همسایه که امروز به عابر بانک و مزدور کشورهای غرب معروف هستند تنها به مسائل اقتصادی فکر می‌کنند. اگر اقتصاد آنان در یمن باشد جنگ راه می اندازند، اگر در ساختمان سازی باشد، ساختمان می سازند و تنها یدک کش نام خادمین حرمین شریفین هستند و به چیزی جز اقتصاد فکر نمی کنند.

حجت‌الاسلام و المسلمین خاموشی در ادامه سخنان خود با اشاره به این که مدارس علوم و معارف اسلامی باید مورد توجه قرار گیرند و به‌عنوان یک مزیت نسبی مهم، مورد توجه وزارت آموزش و پرورش باشد، افزود: نظام آموزش و پرورش باید فکر کند که این مزیت نسبی است و اگر توجه نکند آسیب می خورد.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی تصریح کرد:  تسلط و ورود بر ارتباطات اجتماعی و علوم انسانی باید حایز اهمیت باشد. به دنبال کمیت نبوده ایم، اما تعداد دانش آموزان جمهوری اسلامی در دوره متوسطه برای نمونه حدود ۴ میلیون است از این تعداد چند دانش آموز در مدارس علوم و معارف اسلامی هستند. این خلاء بزرگی است.

حجت‌الاسلام و المسلمین خاموشی تاکید کرد: مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی این است که رشته های حوزوی، رسمی باشد. وزارت آموزش و پرورش برای تامین نیروی حوزه علمیه چکار کرده است؟ چرا فقط افراد در مدارس باید برای دانشگاه تربیت شوند.

وی ادامه داد: باید یک شاخه برای علوم و معارف اسلامی ایجاد شود البته آموزش و پرورش با یک تاخیری کمیسیون معارف را در شورای عالی راه اندازی کرده است.

حجت‌الاسلام و المسلمین خاموشی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع تکنولوژی و فناوری اشاره کرد و گفت: سهم عمده زمان جوانان را جریان فناوری گرفته است. پلت فرم موبایل نیز در دست همه است و سرها پایین است و تعداد کمی سرها بالا است‌.

وی بیان کرد: باید برای تهیه ظرف انتقال این تکنولوژی فکر شود. رشته اسلامی نباید عقب بمانند باید آموزش، پژوهش و مخاطب و ارتباطات گسترده شود.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی بیان کرد: گسترش معارف اسلامی با استقبال مردم روبه‌رو بوده؛ البته دشمنان می خواهند در نگاه صحیح اسلامی انحراف وارد کرده و برای انقلاب اسلامی می‌خواهند یک بدل سازی انحرافی ایجاد کنند.

براساس اعلام سازمان تبلیغات، وی تاکید کرد: رشته معارف اسلامی باید افراد مستعد و مجاهد فی سبیل الله را در این عرصه تامین کند تا در جهان اسلام در مقابل تفکر وهابیت و تفکیری ها پاسخگو باشند. سازمان تبلیغات اسلامی نیز در جهت توسعه این رشته از لحاظ قانونی و تدوین کتاب کمک خواهد کرد.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha