جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت‌الاسلام‌ حسین زارع زاده ، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد

حوزه / مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد گفت: وقف می تواند بزرگترین کمک به دولت برای رفع مشکلات مختلف جامعه باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از یزد، حجت‌الاسلام‌ حسین زارع زاده ، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد امروز در نشستی با سردفتران اسناد رسمی شهرستان اردکان به بیان آثار و برکات معنوی وقف در زندگی انسان پرداخت و گفت: واگذاری امور به مردم ازجمله اتفاقاتی است که در سراسر دنیا در حال شکل‌گیری است و وقف خیلی پیش‌تر از تصمیم‌گیرندگان در عصر حاضر این کار را انجام داده است یعنی امور مردم در دست خود مردم بوده است.

این مسئول فرهنگی با اشاره به اینکه سالیان سال این موضوع نه‌تنها مورد غفلت واقع شد، بلکه مورد هجمه نیز قرارگرفته است، تصریح کرد: وقف در دوره پهلوی بسیار آسیب دید و الآن دوباره با تبلیغاتی که صورت گرفته و کارهایی که انجام‌شده، گرایش به ایجاد وقف‌های جدید در مردم کاملاً محسوس است.

وی افزود: در روزهای ابتدایی سال جدید هفت وقف جدید در استان ثبت‌شده که آمار خوبی است و بخشی از موقوفات متصرفی است و توسط اوقاف اداره می‌شود و بخش دیگری غیرمتصرفی و توسط متولیان اداره می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد با بیان اینکه سنت حسنه وقف در ادیان دیگر به‌غیراز دین اسلام هم وجود دارد، اظهار داشت: سنت وقف ازجمله مواردی است که قبل از اسلام نیز وجود داشته است و اسلام آن را تأیید و امضا کرده ولازم به ذکر است که بخش عمده‌ای از موقوفات در استان یزد مربوط به زرتشتیان است.

حجت‌الاسلام‌ زارع زاده با اشاره به وجود مشکلات و معضلات مختلف در اجتماع، گفت: وقف، ظرفیت آن را دارد که بخش عمده‌ای از مشکلات جامعه را حل کند و همچنین وقف می‌تواند به‌عنوان بزرگ‌ترین کمک به دولت در رفع مشکلات و خدمات‌رسانی به مردم نقش فعالی داشته باشد.

وی با اشاره به اهمیت شهرستان اردکان ازنظر موقوفات گفت: امیدواریم که در موضوع درآمدزایی در برخی از موقوفات جهش داشته باشیم. در سال‌های اخیر در استان یزد در موضوع سرمایه‌گذاری بر روی وقف استقبال خوبی صورت گرفته است به‌ویژه در مرکز استان که برخی از پروژه‌ها نیز به بهره‌برداری رسیده است.

این مقام مسئول در پایان اظهار داشت: خرید و فروش‌هایی که از دیدگاه اوقاف نه شرعی و نه قانونی است، مهم‌ترین معضل موقوفات شهرستان اردکان است که لازم است سردفتران اسناد رسمی با هماهنگی اداره اوقاف شهرستان در این زمینه دقت نظر بیشتری داشته باشند.

انتهای پیام/313/23

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha