جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
نخستین همایش ملی «حلال» در فیلیپین برگزار می شود

حوزه/ نخستین همایش ملی «حلال» با عنوان «به سوی فیلیپین یک نقش آفرین قابل اعتماد در اکوسیستم حلال جهانی» در شهر داوائو برگزار و با هدف تقویت صنعت حلال در فیلیپین برگزار می شود.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» ، نخستین همایش ملی حلال فیلیپین در روزهای 2-3 می 2018 میلادی در هتل مارکوپولو در شهر داوائو برگزار می شود. این همایش توسط هیئت توسعه و ارتقاء صادرات حلال فیلیپین برپا می شود که متشکل از آژانس های دولتی 9 کشور جهان بوده و توسط وزارت تجارت و صنعت فلیپین هدایت می شوند.

عنوان همایش امسال «به سوی فیلیپین یک نقش آفرین قابل اعتماد در اکوسیستم حلال جهانی» می باشد. این گردهمایی با معرفی یک سری نقشه های راهبردی قصد توسعه و ارتقاء صادرات حلال در فیلیپین در مقیاس گسترده را دارد. قرار است نتایج به دست آماده از مشاوره ها و همکاری های گسترده در میان دست اندرکاران اصلی بازار تجارت حلال در سال گذشته در این همایش به بحث و بررسی گذاشته شوند.

گفتنی است در 21 مارس جلسه ای در این زمینه برگزار شده و بر این موضوع تاکید شد که سازمان های حلال ضرورتا باید استانداردهایی برای ایجاد یک فیلیپین حلال و به رسمیت شناخته شدن آن در اکوسیستم حلال بین المللی داشته باشند.

این همایش همچنین قصد دارد برخی نقش آفرینان اصلی در بازار حلال را گردهم آورد تا بهترین تجربیات و توانمندی هایشان را در ایجاد یک اکوسیستم حلال پایدار و دائمی در کشورهای شان به اشتراک بگذارند.

جلسات سخنرانی متنوعی در این زمینه گذاشته شده و سخنرانان قرار است از میان کارشناسان و متحصصان برجسته و شناخته شده جامعه بین المللی «حلال» انتخاب شوند.

به علاوه در جریان این همایش «مجمع علمای مذهبی مسلمان فیلیپین» برگزار می شود که در آن جلسات و سخنرانی های مربوط به توسعه صنعت حلال با توجه به اصل شریعت اسلامی انجام می گیرند.

مجمع علما همچنین قصد دارد شخصیت های مذهبی مناسبی را برای تقویت یکپارچگی تجارت حلال در فیلیپین شناسایی کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha