جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام ناصر شکریان - مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران

حوزه/ حجت الاسلام ناصر شکریان گفت: روحانيون مهم ترين نقش تبليغي را در ترویج ارزش هاي الهي و هدايت فکری جامعه عهده دار هستند و این نقش زمانی محقق می شود که مبلغان به سلاح علم مجهز باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام ناصر شکریان، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران امروز در نشست مبلغان دینی مرکز استان، گفت: روحانيون مهم ترين نقش تبليغي را در ترویج ارزش هاي الهي و هدايت فکری جامعه عهده دار هستند و این نقش زمانی محقق می شود که مبلغان به سلاح علم مجهز باشند.

وی، علم، ايمان، داشتن فن بیان، اصول خطابه، استفاده از آيات و روايات را از الزامات تبلیغ صحیح دین دانست و افزود: به روز بودن مطالب سخنراني، تناسب مبحث سخنراني با شرايط مخاطبان نيز از مهم ترين اصولي است که روحانيان بايد در سخنراني هاي خود به عهده بگيرند.

استاد حوزه علمیه مازندران بر ضرورت ارتباط مستمر مبلغان دینی با نسل جوان تأکید کرد و گفت: تعامل دوسویه مبلغان با نسل جوان نقش بسیار مؤثری در پاسخگویی به شبهات دینی دارد.

حجت الاسلام شکریان با بيان اين که در جهان امروز، بحران‌هاي فرهنگي درصدد تهي كردن انسان از معنويت است، اذعان داشت: تبليغ دين و ارزش‌هاي نشأت گرفته‌ از آن به جهت مقابله‌ با اين بحران‌ها ضرورت ويژه‌اي پيدا مي‌كند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به اينکه انبياء و اولياي الهي با تبليغ دين و ارزش‌هاي ديني هدايت و سعادت انسان را به ارمغان آورده‌اند، تصريح کرد: در عصر خاتميت اقتضا مي‌كند كه اين جايگاه رفيع انبياي الهي حفظ و در جهت تبليغ دين و دعوت مردم اقدام شود.

حجت الاسلام شکریان با اشاره به این که وجود ناهنجاری های فرهنگی و اجتماعی ضرورت تبلیغ دین در جامعه را بیشتر کرده است، افزود: امروز مبلغان دینی به عنوان پرچم داران تبلیغ دین در جامعه وظیفه سنگینی در مقابله با هجمه های فرهنگی دارند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این که امروز دشمن به دنبال تغییر باورهای دینی نسل جوان جامعه است، تصریح کرد: روحانیت به عنوان مروجان و مبلغان دین مبین اسلام باید با تبلیغ صحیح جلوی این توطئه دشمن را بگیرند.

استاد حوزه علمیه مازندران از مهم‏ترين عوامل موفقيت در تبليغ ديني را آگاهي و توانايي لازم ‏در بيان مسائل و موضوعات اسلامي دانست و بيان داشت: اگر مبلغ ديني بدون علم و آگاهي از مطلبي در کرسي خطابه بحث ‏کند و پيرامون آن سخن ‏گويد، به دين و ارزش کلام و شخصيت‏ خود آسيب ‏مي ‏رساند.

حجت الاسلام شکریان در بخش دیگری از سخنان خود، متناسب نبودن ابزار و شيوه هاي تبليغ را يک آسيب جدي دانست و تأکيد کرد: عدم تناسب در این بخش موجب ناکار آمدي مبلغ در تحقق اهداف و برنامه های او مي شود از اين رو بايد ضمن حفظ ابزار سنتي تبليغ، براي جذب بيشتر جوانان و نوجوانان از ابزارهاي جديد نيز بهره برد.

مدیر تبلیغات اسلامی مازندران در ادامه تبليغ چهره به چهره را یکی از روش های موفق در تبلیغ و رساندن پیام دین به جامعه عنوان کرد و گفت: ارتباط چهره به چهره تاثير‌گذاري تبليغ را دو چندان مي کند و تنها بيان مسائل به صورت تئوري در امر تبليغ دين تأثيرگذاري چنداني ندارد.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که پیشرفت علم و تکنولوژی، موجب گسترش آسیب های اجتماعی و فرهنگی در جامعه شده است، تصریح کرد: مبلغان باید با شناخت دقیق این آسیب ها در جهت رفع آن با بهره گیری از ترویج معارف الهی تلاش کنند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha