جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مولوی حسینی زیرکوه

حوزه/امام جمعه اهل سنت شهرستان زیرکوه با اشاره به اینکه کمک به ساخت مدرسه، کمک به ملت و دولت است، عنوان کرد: با کمک به ساخت مدارس بسیاری از تنگناها در امر آموزش و تعلیم و تربیت برطرف خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از بیرجند، مولوی سید مصطفی حسینی در جمع خبرنگاران با اشاره به این که آیات و روایات فراوانی در باب انجام کار خیر و کمک به یکدیگر وجود دارد، اظهار کرد: ما انسانها باید به فکر عاقبت خود باشیم؛ وسیله خوشبختی ما انسان ها در دنیا و قیامت این است که بر اساس حدیث رسول گرامی اسلام (ص) بعد از وفات انسان، ثواب صدقه جاریه همچنان به انسان می رسد و بر این اساس باید کارهای عام المنفعه را در زندگی خود انجام دهیم.

وی با بیان این که مدرسه سازی یک فرصت برای افراد خاص است، افزود: به پاس نعمت هایی که خداوند به افراد عنایت کرده، برخی افراد متمول در این امر خیر، پیش قدم می شوند و سایر افراد جامعه نیز می توانند در حد توان از این فرصت الهی استفاده کنند.

امام جمعه اهل سنت شهرستان زیرکوه بیان کرد: خیرین مدرسه ساز باید خدا را شکر کنند که چنین توفیقی برای آنان حاصل شده که در راه رضای خدا و برای کمک به تعلیم و تربیت آینده سازان این جامعه از مال خود انفاق کنند.

وی با بیان اینکه اسلام هم سفارش های زیادی نسبت به این موضوع دارد، اظهار کرد: اخوت اسلامی هم ایجاب می کند هریک از افراد جامعه که می توانند؛ در این امر خیر قدمی بردارند، و سبب آرامش و توسعه علم و دانش در استان خراسان جنوبی بشوند.

مولوی حسینی با اشاره به اینکه کمک به ساخت مدرسه، کمک به ملت و دولت است، عنوان کرد: با کمک به ساخت مدارس بسیاری از تنگناها در امر آموزش و تعلیم و تربیت برطرف خواهد شد.

وی با بیان اینکه بحث ورود خیرین به امر مدرسه سازی بسیار مهم و تاثیر گذار بوده است، گفت: طی چند سال اخیر اقدامات خوبی از طرف جامعه خیرین در ساخت و توسعه مدارس صورت گرفته است که قابل تقدیر است.

امام جمعه اهل سنت شهرستان زیرکوه عنوان کرد: در شهرستان زیرکوه هم در راستای مدرسه سازی اقداماتی خوبی صورت گرفته است اما هنوز در برخی از مناطق عشایری و روستایی شهرستان کمبود هایی وجود دارد که امیدواریم با حضور خیرین گرانقدر و کمک دولت این کاستی برطرف شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha