جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 446382
۲۹ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۷
حجت الاسلام صالحی

حوزه/ استاد حوزه علمیه خواهران شهرستان بویین زهرا گفت: اینکه دشمن به دنبال آن است که اصل مهدویت را زیر سؤال ببرد، یک خیال واهی است چراکه مهدویت در همه ادیان الهی یک اصل اثبات‌شده است و کسی نمی‌تواند منکر کلیات آن شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از قزوین، حجت الاسلام محمد صالحی صبح امروز در نشست پژوهشی حوزه علمیه امام صادق(ع) شهرستان بویین زهرا ودر جمع طلاب واساتید این مدرسه، گفت: یکى از مهم‏ترین اصل‏‌هاى اندیشه تشیع که در عصر غیبت، استمرار تعلیمات ناب اسلامى و شیعى را در جوامع مسلمان سبب شده و راه پیش‌روى بشریت و آینده آنان را تا پایان تاریخ روشن ساخته، اصل اصیل مهدویت است.

وی افزود: در دوران امروزی، اندیشه‌‏اى که مى‏‌تواند به معناى واقعى کلمه "منجى‏" و "نجات‌بخش" بشریت از آلام بى‌خدایى و افسردگى باشد، اندیشه مترقى "مهدویت" است.

وی اظهار کرد:  نخستین وظیفه منتظران شناخت و معرفت به حضور امام عصر(عج) است، پیامبر اکرم(ص) می‌فرمایند "هرکس بمیرد و امام زمانش را نشناسد در جاهلیت مرده است" که البته شناخت وجود مقدس حضرت صاحب‌الامر در چند وجه باید انجام گیرد.

استاد حوزه علمیه خواهران شهرستان بویین زهرا گفت: دشمن به دنبال آن است که اصل مهدویت را زیر سؤال ببرد، یک خیال واهی است، چراکه مهدویت در همه ادیان الهی یک اصل اثبات‌شده و کسی نمی‌تواند منکر کلیات آن شود.

حجت الاسلام صالحی بیان داشت: شناخت صفات و خصوصیات ظاهری که در روایات از شمایل ایشان اوصاف بسیاری بیان شده  ویژگی آن بزرگوار شباهت ایشان به پیامبر اکرم(ص) است که نقلی هم در این زمینه وجود دارد که می‌فرمایند: در اوصاف، چهره و هم در گفتار و کردارشبیه‌ترین مردم به من است.
وی ادامه داد: اصلاح اجتماع و اصلاح‌گری در سطح جامعه و احساس مسئولیت در راه اصلاح و ساختن جامعه و افراد نشانه بارز فرد منتظر است.

استاد حوزه علمیه قزوین  با بیان اینکه خداوند امام زمان(عج) را حفظ کرد تا زمینه ظهور برای آن حضرت فراهم شود، بیان داشت:  در روایات آمده که جهان از ظلم و جور و مظلوم‌کشی پر می‌شود و حضرت مهدی(عج) برای پر کردن عدل و داد ظهور می‌کند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha