جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
رحیمی

حجت الاسلام رحیمی گفت: قطعا جامعه روحانیت با تبلیغ بهنگام و روش صحیح می توانند در فرهنگ سازی پیام رهبری نقش بسزایی داشته باشند، دولت هم باید علاوه بر سیاست گذرای در میدان عمل وارد شود.

حجت الاسلام عباس رحیمی در  گفت وگو با خبرنگار«حوزه» در خمینی شهر، در تحلیل شعار سال اظهار کرد: رهبر گرانقدر هر سال با توجه به مسائلی که مطرح می شود  شعار سال را مطرح می کند که انگیزه ای باشد تا مسئولین هدفشان رسیدن به آن نقطه باشد.

وی بیان کرد: در چند سال اخیر  بحث اقتصاد برای رهبری بسیار مهم بوده، چون اصلی ترین بحث کشور است واقتصاد ما متاسفانه ناقص و بیمار بوده وتا زمانی که اقتصاد کشور  سامان پیدا نکند، مشکلات اقتصادی همچون کاهش ارزش پول ملی و بیکاری حل نخواهد شد، دولت باید به فکر حل این معضل باشد.

حجت الاسلام رحیمی  با بیان این موضوع که چندسالی است اقتصاد مقاومتی، درون‌زا و غیر وابسته به بیرون مطرح می شود عنوان کرد: سال گذشته به نام تولید و اشتغال بود که شاخه ای از اقتصاد مقاومتی بود تا تولید بالارود و اشتغال ایجاد شود و به تبع توسعه ملی ورونق داخلی حاصل شود، امسال مقام معظم رهبری شاخه دیگری را مورد نظر قرار دادند که حمایت از کالای ایرانی است واین بخشی دیگر از اقتصاد مقاومتی است.

 امام جمعه شهرستان خمینی شهر  اذعان کرد: اگر تولید باشد ولی به مصرف نرسد، اشتغال هم اگر ایجاد شود ولی پایدار نخواهد بود، براین اساس یکی از کارهایی که  باید شود، آنکه زمینه صادرات کالاها و تولیدات داخلی فراهم شود که برای تحقق این مهم دولت موظف است علاوه برسیاست گذاری درزمینه اقتصاد نیز فعالیت داشته باشد.

وی همچنین به پیشرفت  کشورهای مختلف مانند چین اشاره کرد وگفت : کنسولگری های چین  در کشورها موظف است  که تحقیق کند که چه کشوری به چه کالایی نیاز دارد، وقتی برای کشور ما مهروتسبیح وسجاده  تولید می کند می داند که نیازماچیست، ولی متاسفانه وزارت خارجه به این قبیل بخش ها کم توجه است .

حجت الاسلام رحیمی اظهار کرد : شما کمتر خبر از وزارت خارجه می شنوید که یک قرار داد صادراتی را امضاء کرده باشد، وزارت صنعت وخارجه باید زمینه  صادرات محصولات تولید شده در داخل را فراهم کنند واین حمایت واقعی است .

وی عنوان کرد : به عنوان نمونه چرا صنعت فرش ما باید اینگونه نابود شود، در شهرستان خمینی شهر ۱۰۰دار قالی به ۳ دار رسیده است و خانواده های زیادی که از این طریق کسب در آمد می کردند بیکار شدند، چرا بازار پسته و زعفران ما را دیگران گرفته اند، اینها نقص وکوتاهی است .

امام جمعه خمینی شهر خاطرنشان کرد: قطعا جامعه روحانیت با تبلیغ  به هنگام و روش صحیح می توانند در فرهنگ سازی پیام رهبری نقش بسزایی داشته باشند.

وی  در پایان گفت: نظر رهبری در همه زمینه ها باید محقق شود، باور سخن رهبری در میان آحاد جامعه مهم است، جوانان در دوره جنگ با گوش دادن به فرامین امام جان خود راهم هزینه کردند وامروز، وظیفه ما این است مال خود را هزینه کنیم وهرکس از خانواده خودش حمایت از کالای ایرانی شروع کند، قطعا نتیجه خواهد داد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha