جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت‌الاسلام سید مهدی قریشی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران در دنیا تنها ارتشی به شمار می‌رود که در مقابل قرآن کریم رژه می‌رود به طوری که این موضوع به معنای واقعی کلمه یک افتخار بزرگ است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در ارومیه، با تبریک روز ارتش جمهوری اسلامی ایران، اظهار داشت: طبق فرمایش بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی 29 فروردین به عنوان روز ارتش نام گذاری شده است لذا بایستی برای نکوداشت این ایام و قدردانی از رزمندگان اسلام گام برداشته شود چرا که امنیت و آرامش کنونی را وامدار آنها هستیم.

وی با بیان اینکه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، یک عده با خدعه و نیرنگ به دنبال منحل شدن ارتش و ضربه زدن به آن بودند و یک عده نیز از روی سادگی این دسیسه را متوجه نشده و بر آن مهر تائید می‌زدند، افزود: ولی امام خمینی(ره) با هوشمندی و آگاهی همیشگی که داشتند متوجه این توطئه شده و 29 فروردین را به عنوان روز ارتش نام گذاری کردند.

امام جمعه ارومیه روز ارتش را یک یادگار نیکو و ارزشمند از امام راحل دانست و خاطرنشان کرد: چنین روزی در مناطق مختلف کشورمان برادران ارتشی در مقابل قرآن کریم و ملت بزرگ ایران اسلامی رژه رفته و با حضور مقتدرانه خود دوستان را شاد کرده و لرزه بر اندام دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران می‌اندازند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با بیان این که در نهج البلاغه درباره شاًن، منزلت و عزت جنودالله اشارات زیادی وجود دارد، اذعان داشت: حضرت علی(ع) نیز جایگاه این طیف از جامعه را به معنای واقعی کلمه ارج نهاده و لشکر اسلام را زینت کشور و دین تلقی کرده‌اند بنابراین ما نیز پاسدار زحمات و تلاش‌های شبانه‌روزی‌شان باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی با بیان این که چه در هشت سال دفاع مقدس چه سال‌ها و اتفاق‌های بعد از آن ارتش ایران ضرورت وجود خود را به اثبات رسانده، افزود: در همه مخاطرات طبیعی و غیرطبیعی و تهدیدات نظامی این اقتدار و شجاعت برادران ارتشی بوده است که فتنه را از سر ملت بزرگ ایران کم کرده و آرامش آنها را محفوظ نگه داشته است.

استاد حوزه و دانشگاه بیان داشت: ارتش جمهوری اسلامی ایران در دنیا تنها ارتشی به شمار می‌رود که در مقابل قرآن کریم رژه می‌رود به طوری که این موضوع به معنای واقعی کلمه یک افتخار بزرگ بوده و در سینه برادران نیروهای مسلح برای همیشه حک شده است که سرباز قرآن باشند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha