جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آل هاشم

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در استان آذربایجان شرقی گفت: امروز نه آمریکا و نه اسرائیل غاصب و نه عربستان خائن و سعودی نفهم نمی ‌توانند در مقابل اقتدار نیروهای مسلح ما کاری را از پیش ببرند، ان شاءالله وعده مقام معظم رهبری تحقق پیدا می ‌کند و اسرائیلی در کار نباشد که آن روز نزدیک است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تبریز، حجت‌الاسلام سیدمحمدعلی آل‌ هاشم نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی، امروز در مراسم گرامیداشت روز ارتش و روز نیروی زمینی با تبریک 29 فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی ایران و حماسه‌ آفرینی‌های نیروزی زمینی ارتش ابراز داشت: از 19 بهمن سال 57 و دیدار همافران نیروی هوایی ارتش با امام (ره) برای دفاع از مرز و بوم میهن و انقلاب اسلامی، ارتش راه را آغاز کرد و در اولین درگیری و ناامنی در منطقه ترکمن صحرا و در نزدیکی مرزهای شوروی سابق توسط مزدوران استکبار که با هدف خودمختاری آغاز شد با اعزام یگانی از یگان‌های داوطلب نیروی زمینی ارتش سرکوب شد.

وی افزود: ارتش به سرعت برای کنترل ناآرامی ‌ها در سایر مناطق مثل کردستان و آذربایجان ‌غربی حضور پیدا کرد و همزمان جنگ روانی شدیدی علیه ارتش در داخل و خارج کشور آغاز شد که دشمنان به دنبال آن بودند تا ارتش را به عنوان یک نیروی ضد مردمی معرفی کنند.

حجت ‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با بیان اینکه امپریالیسم به دنبال انحلال ارتش بود، عنوان کرد: امام خمینی(ره) که از زمان شروع حرکت ‌های مردمی انقلاب اسلامی تمام این مسائل را رصد می ‌کردند، در این زمان پا در میان نهادند و نقشه شوم دشمنان انقلاب را نقش بر آب کردند و طی پیامی با قاطعیت ضرورت حفظ ارتش را اعلام و جهت انسجام و یکپارچگی و انسجام و وحدت ارتش پیام تاریخی و مهمی را در 28 فروردین 58 برای روز 29 فروردین خطاب به ملت ثابت فرمودند و این روز را به عنوان روز ارتش جمهوری اسلامی ایران اعلام کردند.

امام جمعه تبریز ادامه داد: حضرت امام در این فرمان ضمن نامگذاری این روز ملت ایران را موظف به حمایت از ارتش و احترام برادرانه کردند و مخالفت با ارتش را جایز ندانستند.

وی با اشاره به اینکه ایشان همچنین ارتش را موظف به حفظ نظم و سلسله مراتب در داخل کشور و سربازان و درجه‌ داران را موظف به رعایت سلسله مراتب نمودند، گفت: امام راحل از آنان خواستند که از دیکتاتوری که در رژیم طاغوت بود اجتناب نمایند و فرمودند ارتش جمهوری اسلامی ایران باید با حفظ سلسله مراتب و نظام صحیح اسلامی و اطاعت کامل زیردست از مافوق و رعایت کامل مافوق از زیردست اداره شود.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی همچنین با اشاره به اینکه ارتش جمهوری اسلامی ایران و نیروهای مسلح ما شایستگی خود را از پشتیبانی‌ های امام و مقام معظم رهبری در عرصه ‌های گوناگون در چهل سال گذشته به اثبات رساندند، تاکید کرد: این موضوع تا جایی است که مقام معظم رهبری ارتش را به نام ارتش حزب الله نامیدند و فرمودند جا دارد ما امروز از ارتش به عنوان ارتش حزب الله نام ببریم، امروز ارتش ما یک ارتش فکری، معنوی و یک ارتش دارای انگیزه‌ های پاک و مقدس است.

وی تاکید کرد: اقتدار و عزت در کشور در داخل و خارج از کشور مرهون حماسه آفرینی ها و پایبندی و پایمردی نیروهای مسلح است، نیروهای شجاعی که در طول چهل سال عمر با برکت انقلاب اسلامی در مقابل تمامی قدرت‌ های جهان ایستادند و آب دیده شدند و سربلندی و افتخار را برای میهن عزیزمان به ارمغان آوردند.

امام جمعه تبریز تصریح کرد: امروز اگر دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی و اسرائیل غاصب، جمهوری اسلامی ایران و ملت مسلمان منطقه را تهدید می ‌کنند، حکایت از اقتدار، قدرت و آمادگی نیروهای مسلح ما دارد.

وی تاکید کرد: امروز نه آمریکا و نه اسرائیل غاصب و نه عربستان خائن و سعودی نفهم نمی ‌توانند در مقابل اقتدار نیروهای مسلح ما کاری را پیش ببرند و این همدلی و صمیمیت و وحدت بین نیروهای مسلح رمز پیروزی ماست و پیروزی نهایی از آن شماست و انشاء الله وعده مقام معظم رهبری تحقق پیدا می ‌کند و اسرائیلی در کار نباشد که آن روز نزدیک است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha