پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
شیخ علی احمد الجدحفصی روحانی بحرینی

حوزه/ وضعیت سلامت شیخ علی احمد الجدحفصی از روحانیون انقلابی بحرین بسیار وخیم اعلام شده و شهروندان و فعالان بحرینی برای طلب شفای وی مراسم دعا گرفتند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، وضعیت سلامت شیخ علی احمد الجدحفصی از روحانیون انقلابی بحرین بسیار وخیم اعلام شده و شهروندان و فعالان بحرینی برای طلب شفای وی مراسم دعا گرفتند.

شیخ جدحفصی با وجود کهولت سن، نقش فعّالی در حمایت از جنبش مردمی بحرین داشته و به همین خاطر به "شیخ المجاهدین" معروف شد.

شیخ جدحفصی نزدیک هفتاد سال سن دارد و حضور گسترده ای در فعالیت ها و تجمعات مردمی داشته و از سال 2011 میلادی از جنبش های انقلابی مناطق مختلف بحرین حمایت کرده است.

همچنین در انتفاضه دهه هفتاد میلادی به رهبری مرحوم شیخ عبدالامیر الجمری نقش بارزی داشته و در آن زمان بازداشت شد.

"ابتسام صائغ" از فعالان حقوق بشر بخشی از فعالیت های شیخ جدحفصی به ویژه در انقلاب 14 فوریه بحرین بیان کرده و گفت: شیخ الجدحفصی از یاری مظلومین نشد و از حمایت معنوی خانواده ها باز نایستاد.

صائغ اشاره کرد: وی هر وقت نیاز بود، حاضر می شد که به همین خاطر از سوی مقامات آل خلیفه مورد هدف قرار گرفت و بارها به خاطر حمایت از قربانیان و خانواده های آن، مورد بازجویی قرار گرفت.

وی افزود: تهدید ها و اهانت ها، شیخ الجدحفصی را تسلیم نکرد و به راه آزادی و عدم کوتاهی درخصوص حقوق قانونی مردم ادامه داد.

در دوره هایی که شیخ الجدحفصی از سوی مقامات بحرینی مورد هدف قرار می گرفت، تظاهرات و اعتراضات گسترده ای در همبستگی با وی در مناطق مختلف کشور برگزاری می شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha