جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
امام جمعه یزد

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان یزد با بیان اینکه یزد به حسینیه ایران لقب گرفته است، گفت: یزد جایگاه عاشقان و فداکاران اهل بیت(ع) است و همه چیزشان را در راه خاندان عصمت و طهارت(ع) داده‌اند، با این وجود در یزد به بحث میلاد ائمه(ع) و برگزاری جشن توجه مناسبی صورت نگرفته و آن طور که لازم است در ولادت ائمه معصومین(ع) مراسم‌های جشن برگزار نمی‌کنند!!!

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه یزد به نام‌گذاری امسال اشاره کرد و گفت: دشمنان انقلاب خیلی تلاش کردند که ما را وابسته به خود کنند و قدرت تفکر و تعقل را از ما بگیرند، در این راه هم پیش از انقلاب موفق بودند و ما به صورت کامل وابسته به آنها بودیم.

ردیس شورای حوزه علمیه یزد افزود: پیروزی انقلاب اسلامی ایران تمام این نقشه‌های دشمن را نقش برآب کرد، ولی ما همچنان نتوانستیم تمام دستورات و فرمایشات امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری را انجام دهیم و لازم است که نسبت به تحقق آن که راهکار نجات انقلاب از تمام مشکلات است را فراهم کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان یزد با بیان اینکه یزد به حسینیه ایران لقب گرفته است، اظهار داشت: یزد جایگاه عاشقان و فداکاران اهل بیت(ع) است و همه چیزشان را در راه خاندان عصمت و طهارت(ع) داده‌اند، با این وجود در یزد به بحث میلاد ائمه(ع) و برگزاری جشن توجه مناسبی صورت نگرفته و آن طور که لازم است در ولادت ائمه معصومین(ع) مراسم‌های جشن برگزار نمی‌کنند.

امام جمعه یزد تصریح کرد: تولدهای ائمه(ع) برای ما یک نعمت بسیار بزرگ است که باید حتما در این روزها مراسم‌های جشن و شادی برگزار کرد و دیگر افراد و شیعیان جهان را هم شاد کنیم. همان طوری که در روزهای شهادت امامان(ع) مراسم عزاداری برگزار می‌کنیم، باید در روزهای جشن هم مراسم‌های جشن بگیریم و شام هم به همه مردم بدهیم و برای آنها شادی کنیم.

اگر سپاه نبود، معلوم نبود چه بر سر کشور می آمد

آیت الله ناصری یزدی در ادامه به رشادت‌ها و خدمات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: تاسیس سپاه پاسداران یک عنایت الهی بود که به دستور رهبر کبیر انقلاب انجام شد و قطعا اگر این اقدام انجام نمی‌شد معلوم نبود که در برابر توطئه‌های انقلاب چه بر سر مردم می‌آمد.

نماینده ولی‌فقیه در استان یزد، ادامه داد: امروز همان تجربه‌ای که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در داخل کشور سبب پیروزی انقلاب در برابر دشمنان شد، در خارج از مرزها هم با نجات عراق و سوریه از دست مستکبرین و تروریست‌ها، مانع ورود تکفیری‌ها به داخل ایران شدند.

وی افزود: در ارتباط با با فرهنگ غنی دینی ما داریم هم دشمنان نقشه‌های بسیار خطرناکی کشیده‌اند و توطئه‌هایی علیه فرهنگ دینی به ویژه حجاب و عفاف در جامعه در دستور کار دارند و به دنبال اجرای کامل آن هستند.

نماینده ولی‌فقیه در استان یزد ادامه داد: ما وظیفه داریم که خودمان را و دیگران را از این توطئه‌ها نجات دهیم و نگذاریم که دشمنان به اهداف شوم خودشان دست پیدا کنند.

وی خاطرنشان کرد: انسان وظیفه دارد که خودش را از آتش جهنم نجات دهد و خداوند متعال نه تنها برای شخص انسان بلکه این وظیفه را شامل تمام افرادی دانسته که تحت تکفل وی قرار دارند.

امام جمعه یزد افزود: این برای همه مسئولان و والدین یک وظیفه است که زمینه‌های تربیت دینی و آموزش مسائل شرعی و دینی برای فرزندانمان را فراهم کنیم و با آموزش‌هایمان فرزندان را از آتش جهنم دور کنیم.

دست هایی پشت پرده برای بی ارزش کردن حجاب در شهرهای مذهبی تلاش می کنند

آیت‌الله ناصری یزدی تصریح کرد: دست‌هایی پشت پرده است و گاهی اوقات با پرداخت هزینه سعی می‌کنند در شهرهای مذهبی از جمله مشهد، قم و یزد افرادی را به کار بگیرند و حجاب را بی‌ارزش کنند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد خاطرنشان کرد: دشمنان سعی دارند همان کاری را که با آندلس کردند را با انقلاب ایران بکنند و مسائلی از جمله بی‌حجابی و ارتباطات نامشروع را در جامعه عادی کنند و کم کم جوانان را از ایمان دور کنند، همان طوری که در دیگر کشورها از جمله مصر و فلسطین هم انجام دادند.

وی بیان کرد: همان گونه که مقام معظم رهبری فرمودند در برابر توطئه نظامی بسیار راحت‌تر می‌توان ایستاد، اما این توطئه‌های فرهنگی به صورت خزنده و آرام آرام وارد می‌شوند و کم‌کم جوانان را به گناه می‌اندازند و اعتقادات آنها را ضعیف می‌کنند.

امام جمعه یزد خاطرنشان کرد: در یزد باید نسبت به این موضوع اهمیت بیشتری قائل باشیم و نگذاریم که در دارالعباده این چنین حرکت‌هایی مشاهده شود.

وی، توجه به کالای داخلی را یکی از اساسی‌ترین مسائل در اقتصاد دانست و گفت: در هند، فرانسه، آمریکا، انگلستان، آلمان و دیگر کشورهای جهان برای اینکه اقتصاد خودشان را تثبیت کنند اجناس خارجی را دور ریختند و آتش زدند و از آن به بعد تولیدات داخلی خودشان را مصرف کردند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد گفت: مردم ژاپن در سال‌های بسیار قبل تمام کفش‌های خود که اجناس خارجی بود را دور ریختند و کفش‌های چوبی پوشیدند و این مقدمه‌ای شد که این کشور تولیدات قوی داشته باشد.

آیت‌الله ناصری یزدی بیان کرد: هر کشوری که خواست به اقتصادش رونق دهد، درب واردات و قاچاق را بستند و خودشان کار کردند و حالا به جایی رسیدند که اقتصادشان در جهان زبانزد است، ولی چرا در کشور ما افرادی تاکید دارند که بحث تولید داخلی را تضعیف کنند و زمینه واردات و قاچاق را داشته باشند.

انتهای پیام/313/23

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha