سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
شیخ عبدالمهدی کربلایی

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین عبد المهدی کربلایی در خطبه های نماز جمعه کربلا گفت: چهار مسئله است که پیروان اهل بیت (ع) باید از آن بهره مند باشند و آن اعتقاد صحیح، عبادت شرعی، شعائر پسندیده و عمل و اخلاق نیکو است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین عبد المهدی کربلایی نماینده آیت الله سیستانی در خطبه های نماز جمعه کربلا که در حرم مطهر امام حسین (علیه السلام) ایراد شد، گفت: چهار مسئله است که پیروان اهل بیت (علیهم السلام) باید از آن بهره مند باشند و آن اعتقاد صحیح، عبادت شرعی، شعائر پسندیده و والا، عمل صالح و اخلاق نیکو است.

وی ادامه داد: کسی که این چهار ویژگی در او جمع شود، می توان به او شیعه راستین ائمه (علیهم السلام) گفت و اگر در یکی از آن خللی وارد شود، در واقع خلل در پیروان اهل بیت (ع) وارد شده است.

حجت الاسلام کربلایی افزود: برخی از شیعیان از روی سوء فهم یا به اشتباه به اموری عمل می کردند اگر ترک شود، خطری برای صیانت مذهب تشیع به شمار می رود، در این هنگام ائمه اهل بیت (ع) به شیعیان آگاهی می دادند و بر اهمیت توجه به شیعه راستین بودن، تاکید می کردند.

 اکثر مردم رفتار شیعیان را آینه نمای مذهب شیعه می دانند

نماینده آیت الله سیستانی اشاره کرد: ما پیروان اهل بیت (ع) در اغلب جوامع با پیروان مذاهب و اقشار دیگر زندگی می کنیم و اکثر مردم رفتار شیعیان را آینه نمای مذهب شیعه می دانند، لذا هرگونه رفتار و برخورد های نامناسب و ناپسند، بازتابی منفی از مذهب منعکس می کند و تنها منعکس کننده رفتار فاعل آن نیست.

وی ادامه داد: این مسئله خطر فراوانی دارد و موجب بروز دشمنی، تنفر و کینه توزی می شود و منجر به کاهش احترام و اگر با فحش و جراحت همراه باشد واکنش خشونت آمیزی در پی خواهد داشت.

امام جمعه کربلا تصریح کرد: رفتار این فرد به تمامی پیروان اهل بیت (ع) ضرر می رساند و تنها اختصاص به خود فرد ندارد، به ویژه اگر در جامعه با ادیان مختلف باشد.

حجت الاسلام کربلایی خواستار ارتباط میان اقشار مختلف جامعه و تقویت همبستگی اجتماعی شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha