شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
خطبای جمعه لبنان

حوزه/ خطبای جمعه این هفته لبنان تاکید کردند: عدم توانایی آمریکا و عربستان در تحمل خسارت بزرگ و شکست های پی در پی، آنان را به تجاوز سه گانه به سوریه با حمایت مالی عربستان و تحریک اسرائیل واداشت و هدف از آن متوقف کردن پیشروی ارتش سوریه، دادن روحیه به ستیزه جویان تروریست بود.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، خطبای جمعه این هفته در خطبه جمعه تجاوز به سوریه را محور سخنان خود قرار داده و اشاره کردند:عدم توانایی آمریکا و عربستان در تحمل خسارت بزرگ و شکست های پی در پی، آنان را به تجاوز سه گانه به سوریه با حمایت مالی عربستان و تحریک اسرائیل واداشت و هدف از آن متوقف کردن پیشروی ارتش سوریه، دادن روحیه به ستیزه جویان تروریست بود.

آیت الله نابلسی: حمله به حزب الله برای تعمیق بحران داخلی و اجرای دستورات خارجی است

آیت الله عفیف نابلسی در خطبه های نماز جمعه شهر صیدا گفت: انتخابات همچنان بر پایه ترساندن مردم از حزب الله برگزار می شود و تمامی سخنانی که از دشمنان مقاومت می شنویم، هیچ ارتباطی به تبلیغات انتخاباتی ندارد، بلکه تبلیغات تحریک آمیز و تفرقه مذهبی و طایفه ای است.

وی ادامه داد: کسانی که برای تحریک افکار عمومی علیه حزب الله حمله می کنند، هدفشان تعمیق بحران داخلی و اجرای دستورات و خواسته های خارجی است که می خواهند حزب الله را از سیاست دور کنند.

آیت الله نابلسی اشاره کرد: کسانی که از این اسلوب های غیر اخلاقی و غیر ملی استفاده می کنند، شایستگی نمایندگی مردم را ندارند، بلکه نماینده سفارت ها و استعمارگران هستند.

سید فضل الله: راه حل سوریه به دست مردم آن است

حجت الاسلام سید علی فضل الله در خطبه های نماز جمعه در مسجد امامین حسنین(ع) گفت: سوریه هفته گذشته به بهانه استفاده از سلاح شیمیایی مورد تجاوز بین المللی قرار گرفت که این دلیل واضحی است بر تعرض این کشور ها به حاکمیت، استقرار و امنیت آن است.

وی ادامه داد: متأسفانه برخی قدرت های سیاسی معارض یا کشو رهای عربی برای این تجاوز قرارداد بستند و آرزو داشتند که این حمله قوی تر و شدید تر باشد.

سید فضل الله اشاره کرد: ملت سوریه باید بداند که تنها گزینه آن ها وحدت و همبستگی در مقابله با توطئه ها و پروژه های دشمن است.

امام جمعه بیرت افزود: علی رغم پیچیدگی هایی که در سوریه وجود دارد، راه حل سوریه به دست مردم آن است و آن ها می توانند با وحدت خود این کشور را از چنگ بازیکنان با سرنوشتشان در بیاورند و اجازه ندهند که آنان را وسیله ای برای رسیدن به منافع و خواسته های خود در منطقه قرار دهند.

حجت الاسلام فضل الله از ملت های عربی و اسلامی و آزادگان جهان خواست، فریاد خود را علیه رژیم صهیونیستی بلند کنند و از حمایت مسئله فلسطین و ملت آن دست برندارند.

وی افزود: ما از ملت فلسطین می خواهیم که به راهپیمایی و تظاهرات مسالمت آمیز مردمی خود که رژیم اسرائیل را سردرگم کرده، ادامه دهند که این رژیم دیر یا زود مجبور به عقب نشینی خواهد شد.

شیخ دعموش: هرگونه جنگی در منطقه، هزینه اش سنگین خواهد بود

شیخ علی دعموش نایب رئیس شورای اجرایی حزب الله در خطبه جمعه اشاره کرد: پیروزی ارتش سوریه و هم پیمانان آن در غوطه شرقی، آمریکا و عربستان سعودی را متوجه ناکامی و خسارت و شکست آنان کرد؛ چرا که جیش الاسلامی که در غوطه شرقی شکست خورد، ساخته و پرداخته عربستان سعودی و آمریکا بود و آنان از طریق می خواستند دمشق را محاصره و نظام سوریه را به طور مستقیم تهدید کنند.

وی اشاره کرد: عدم توانایی آنان در تحمل خسارت بزرگ و شکست های پی در پی، آنان را به تجاوز سه گانه به سوریه با حمایت مالی عربستان و تحریک اسرائیل واداشت و هدف از آن متوقف کردن پیشروی ارتش سوریه، دادن روحیه به ستیزه جویان تروریست و جلوگیری از فروپاشی صفوف آن ها بود.

شیخ دعموش افزود: این تجاوز از نظر سیاسی و نظامی شکست خورد و در سطح نظامی نتیجه سفر داشت و در سطح سیاسی نتیجه برعکس داد به گونه ای که محبوبیت نظام سوریه افزایش یافت و ناتوانی آمریکا را در حمله به سوریه به نمایش گذاشت.

شیخ حبلی: بازگشت آوارگان بهترین پاسخ به تلاش برای اسکان است

شیخ صهیب حبلی در خطبه نماز جمعه از تلاش نیرو های امنیتی برای بازگشت آوارگان سوریه از شبعا، کفرشوبا و الهباریه به شهرک بیت جن سوریه قدردانی کرد و آن را گامی در جهت حل بحران آوارگان و کاهش سختی های آنان دانست.

وی اشاره کرد: کمیساریای آوارگان به بهانه های واهی به طور غیر مستقیم برای اسکان این آوارگان تلاش می کند و با بازگشت امنیت به بخش زیادی از اراضی سوریه بازگشت داوطلبانه آورگان است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha