پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام و المسلمین عباس عربیان

حوزه/ در تهیه و تنظیم سند تحول قریب ۶۰۰ پژوهشگر حضور داشته اند. همچنین این سند طی ۶ سال تهیه و تنظیم شده است و در طول این مدت ۱۲ بار ویرایش و به روز رسانی شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در استان کردستان، جلسه هم اندیشی مسئولان نهادهای عالی حوزوی و آموزش و پرورش استان کردستان، با حضور حجت الاسلام و المسلمین حسین درودی، معاون امور استان‌های ستاد همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش، حجت الاسلام و المسلمین عباس عربیان، مدیر حوزه علمیه استان کردستان، قربانی، مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان؛ حجت الاسلام محمود صفی زاده، مدیر حوزه علمیه خواهران استان کردستان، علی اصغر دریایی، مسئول نظارت و ارزیابی حوزه استان و نریمانی، معاون آموزش و پرورش استان کردستان، امروز در حوزه استان برگزار شد.

تقدیر از همکاری حوزه با آموزش و پرورش

در ابتدای این جلسه، نریمانی، معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان کردستان ضمن تبریک اعیاد شعبانیه، اظهار داشت: همواره در طول این سال ها طلاب حوزه علمیه استان در بحث توانمندسازی دانش آموزان زحمات بسیاری را متحمل شده اند که جای تقدیر دارد.

معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان کردستان افزود: حوزه علمیه استان در برگزاری دوره های آموزشی برای معلمان و آموزگاران همکاری های ارزشمندی با ما داشته اند.

 سند تحول بنیادین ۱۲ بار ویرایش و به روز رسانی شده است

حجت الاسلام و المسلمین حسین درودی، معاون امور استان‌های ستاد همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش نیز در این جلسه اظهار داشت: همکاری حوزه با آموزش و پرورش در بحث فرهنگی و دینی بسیار موثر است و در سند بنیادین آموزش و پرورش مورد تاکید قرار گرفته است.

معاون امور استان‌های ستاد همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش ادامه داد: در تهیه و تنظیم سند تحول قریب 600 پژوهشگر حضور داشته اند. همچنین این سند طی 6 سال تهیه و تنظیم شده است و در طول این مدت 12 بار ویرایش و به روز رسانی شده است.

حجت الاسلام و المسلمین درودی عنوان کرد: از اهداف این سند می توان تلاش برای انتقال ارزشهای نظام جمهوری اسلامی به دانش آموز نام برد. یکی دیگر از اهداف تهیه این سند آموزش سبک زندگی خانواده و مسائل آن، تقویت ارتباطات شهروندان با همدیگر و... می باشد.

معاون امور استان‌های ستاد همکاری‌های حوزه  و آموزش و پرورش با اشاره به این که از استان کردستان 3 نفر در مراحل تنظیم این سند حضور داشته اند، افزود: طلاب باید با شناخت کامل این سند وارد آموزش و پرورش شوند.

وی خاطرنشان کرد: طبق این سند در سالجاری هر 3 ماه یکبار فعالیت ها پالایش شده و آسیب ها استخراج می گردد.

حوزه همراه و یاور آموزش و پرورش است

در ادامه این جلسه، قربانی، مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان نیز ضمن تبریک فرا رسیدن ماه شعبان، اظهار داشت: خوشبختانه حوزه علمیه استان در بحث همکاری با این اداره هیچ وقت کوتاهی نداشته است و همواره همراه و یاور ما بوده است

مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان افزود: توجه به سند بنیادین آموزش و پرورش یک ضرورت است و اجرای آن هم از اهمیت بسیار بالایی برخورد می باشد، زیرا برخی از معلمان نیاز دارند که نسبت به پرداختن به امور و مسائل دینی و فرهنگی اقدام داشته باشند، ولی با این وجود متاسفانه این سند به طور کامل اجرا نشده است.

حمایت از مبلغان دانش آموزی

در ادامه این نشست، حجت الاسلام علی حسینی فر، رئیس مرکز خدمات حوزه علمیه استان کردستان اظهار کرد: مبلغانی که در مدارس آموزش و پرورش حضور دارند نزدیک به 2 سال می باشد که هیچ گونه دریافتی نداشته اند.

 وی با اشاره به اینکه باید از ظرفیت های حوزه استفاده بیشتری شود، گفت: آموزش و پرورش می تواند از چند طریق مبلغان حاضر در مدارس را حمایت کند. یکی از این روش ها واگذاری اعتبارات به صورت مسکوت به این مرکز برای ارائه وام به مبلغان مذکور می باشد..

آموزش و پرورش در جذب طلاب با حوزه هماهنگی داشته باشد

دیگر مهمان این جلسه، حجت الاسلام هادی صالحی، نماینده حوزه علمیه خواهران استان کردستان بود که در سخنانی بیان داشت: آموزش و پرورش در جذب طلاب با حوزه علمیه هماهنگی داشته باشد، زیرا در این صورت می تواند از طلاب توانمند بهره مند شود.

حمایتی از مبلغان حاضر در مدارس آموزش و پرورش نمی شود

در ادامه این جلسه، حجت الاسلام و المسلمین عباس عربیان، مدیر حوزه علمیه کردستان در سخنانی اظهار داشت: در بحث تعامل با آموزش و پرورش استان، حوزه همیشه حضور فعال و سازنده داشته است.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان با اشاره به حضور طلاب در مدارس دانش آموزی استان، افزود: متاسفانه حمایتی از مبلغان حاضر در مدارس از سوی آموزش و پرورش استان صورت نمی گیرد و باید پرسید که آموزش و پرورش در این زمینه چه قدمی برداشته است؟!

وی در ادامه خطاب به حجت الاسلام درودی، گفت: اولین درخواست بنده از حضرتعالی به عنوان معاون امور استان‌های ستاد همکاری‌های حوزه  و آموزش و پرورش این است که استان هایی همانند کردستان را به صورت ویژه در نظر داشته باشند.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان در پایان با طرح سؤالی، گفت آیا در سند تحول بنیادین راهبردی برای این همه فرقه در استان هایی همانند کردستان تدابیری اندیشیده شده است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha